NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.
Butiker Kundvagn

Batterifelsökning

Batteriet verkar ta slut snabbare än normalt.

kontrollera att headsetets programvara har uppdaterats till den senaste versionen innan du påbörjar felsökningen. klicka här för att gå till uppdateringssidan för bose® bluetooth®-headset.

i de flesta anslutna enheter räcker batteriet till cirka 3,5–4,5 timmars samtalstid eller ljudstreaming, eller 100 timmars standbytid, då det är fulladdat (lampan lyser grönt vid anslutning till en strömkälla). men dagens smarttelefoner innehåller många appar och funktioner som avger ljud och signaler för att avisera dig om olika aktiviteter på enheten. när sådana ljud spelas upp via headsetet kan batteritiden påverkas. några exempel på vanliga ljud och aviseringar:

  • Låsa/låsa upp
  • Tryck på tangentbordet
  • Sms- och e-postaviseringar
  • Aviseringar från sociala medier (Facebook, Twitter osv.)
  • Ljud och aviseringar från spel och appar (Words with Friends, Angry Birds osv.)

många användare betraktar all den tid som inte läggs på samtal eller aktiv streaming av musik eller videor som standbytid, men det stämmer inte.

ett sätt att sluta streama sådana ljud till headsetet är att ställa in enhetens bluetooth®-volym på vibrera eller ljudlös om det går. då avbryts överföringen av ljud från enheten till headsetet. detta påverkar dock även ljud som du vill höra i hörlurarna (musik, gps-ljud osv.).

du kan också förlänga användningstiden genom att stänga av headsetet när det inte används. om enheten är ansluten men avstängd hinner du ändå slå på headsetet och svara på ett inkommande samtal.