Om du har både AirPlay 1- och AirPlay 2-högtalare bör du tänka på följande när du spelar upp från en iOS-enhet:
- iOS-enheter kan inte streama till både AirPlay 1- och AirPlay 2-högtalare samtidigt
- Du kan antingen streama till en AirPlay 1-kompatibel högtalare eller till en eller flera AirPlay 2-kompatibla högtalare
Se till att både AirPlay-enheten och SoundTouch-systemet är anslutna till samma nätverk. De fungerar inte tillsammans om de finns i olika nätverk. (Obs! Ett gästnätverk ses som ett annat nätverk, även om det hanteras av samma router eller åtkomstpunkt)
Se till att VPN, fjärrskrivbord eller annan virtuell programvara inte används
Kontrollera att både AirPlay-enheten och SoundTouch-systemet är inom räckvidden för den trådlösa routern. SoundTouch-systemets Wi-Fi®-indikator lyser med ett fast vitt sken om det finns en fungerande nätverksanslutning. Om systemet eller AirPlay-enheten inte är anslutna eller har dålig anslutning till nätverket kan du flytta dem närmare routern (Obs! Avståndet mellan systemet och enheten spelar ingen roll. Båda måste vara inom routerns räckvidd)
Kontrollera att datumet på AirPlay-enheten är rätt inställt
Stäng musikappen och/eller iTunes på AirPlay-enheten, vänta i 10 sekunder, öppna appen på nytt och försök igen
Stäng av Wi-Fi på AirPlay-enheten och slå på det igen
Starta om AirPlay-enheten genom att stänga av den och slå på den igen
Starta om routern genom att koppla från strömmen till den i 30 sekunder
Starta om SoundTouch-systemet genom att koppla från strömsladden i 30 sekunder. För SoundTouch Portable-system håller du AUX-knappen intryckt i cirka 15 sekunder tills skärmen stängs av