NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.
Butiker Kundvagn

Det går inte att ansluta till det trådlösa nätverket

Prova följande om du inte kan ansluta Bose-produkten till det trådlösa nätverket:

Kontrollera att produkten är inom den trådlösa routerns räckvidd

Starta om den mobila enheten och öppna Bose Music-appen igen

Starta om Bose-produkten genom att koppla från strömsladden i 30 sekunder.

Om du anslutit tidigare men har bytt nätverksnamn, lösenord eller säkerhetstyp sedan dess kan du prova den alternativa inställningsmetoden för att uppdatera nätverksinställningarna i Bose Music-appen.

Om du använder en trådlös surfzon kan kompatibiliteten variera. Vissa surfzoner kan fungera, men de rekommenderas inte eftersom funktionen kan bli begränsad, ojämn eller obefintlig

Anslut om möjligt några andra trådlösa enheter (t.ex. Blu-ray-spelare och spelsystem) till nätverket med en Ethernet-kabel. Det ökar det trådlösa nätverkets bandbredd, vilket kan förbättra prestandan för trådlösa enheter i nätverket

Om systemet har ställts in för fler än ett Wi-Fi-nätverk kan det ta upp till två minuter att ansluta eftersom systemet försöker att ansluta till det senast använda nätverket av de fyra som det lagrar i minnet

Vrid eller flytta på routern och/eller närliggande elektronik som kan orsaka störningar (dvs. trådlösa routrar, sladdlösa telefoner, mikrovågsugnar, babyvakter eller liknande)

Logga in på routern och prova förslagen nedan. Om du gör ändringar startar du om routern när du är klar genom att koppla bort strömkabeln i 30 sekunder.

  • Kontrollera om det finns uppdateringar och installera dem
  • Se till att alternativet Enterprise inte är valt som säkerhetstyp för routern. Prova med WPA/WPA2 i stället
  • Öka antalet enheter som får ansluta till routern, om inställningen är för låg
  • Om routerns brandvägg är aktiverad kan du tillfälligt avaktivera den för att avgöra om problemet orsakas av en brandväggsinställning
  • Prova att byta den kanal som routern sänder på 

Återställ Bose-produktens fabriksinställningar, öppna Bose Music-appen och försök konfigurera den igen