Prova följande om du har problem med att para ihop en Bluetooth-enhet med din SoundLink-högtalare via NFC (närfältskommunikation):
Kontrollera att Bluetooth-enheten har stöd för NFC. Mer information finns i enhetens bruksanvisning
Obs! Apples smarttelefoner använder NFC för Apple Pay, men kanske inte har stöd för ihopparning av Bluetooth-enheter via NFC.
Gå till enhetsmenyn Inställningar och kontrollera att både
Bluetooth
och NFC har aktiveratsVidrör mitten av SoundLink-högtalarens ovansida med Bluetooth-enhetens NFC-avläsningspunkt. Enheten uppmanar dig eventuellt att godkänna ihopparningen
Obs! Du kan behöva vidröra SoundLink-högtalaren med olika delar av Bluetooth-enheten för att hitta NFC-avläsningspunkten. Avläsningspunktens placering varierar beroende på enhet. På smarttelefoner brukar den sitta på baksidan
Återställ enheten du försöker para ihop. Det gör du normalt genom att starta om den eller genom att ta bort batteriet och/eller stickkontakten i en minut
Reset the speaker by turning it on and then holding the power button for 10 seconds until it turns off.
Vid en fabriksåterställning rensas högtalarens språkinställning och minnet över ihopparade mobila enheter. De ursprungliga inställningarna kommer då åter att gälla. Slå på högtalaren när den har återställts och försök att para ihop den med enheten igen
Försök att para ihop den med en annan NFC-aktiverad enhet. Om den andra enheten fungerar kan det vara ett problem med den första enheten