NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.
Butiker Kundvagn

Problem med att styra högtalaren med Alexa

Obs! Amazon Alexa finns inte på alla språk eller i alla länder.

Om du har problem med att använda röstkommandon med röstassistenten Amazon Alexa kan du prova följande:

Se till att röstassistenten har konfigurerats. Mer information finns i Använda röstassistenten Amazon Alexa med Boses smarta produkter

Om det är för mycket brus i rummet (t.ex. hög musik eller flera personer som pratar) kan högtalaren kanske inte höra dig. Försök med att sänka ljudnivån i rummet, prata högre eller prata närmare högtalaren.

Prova att säga kommandot på ett annat sätt. Alexa kan tolka fraser på många sätt, så försök säga kommandot på ett annat sätt

Använd typiska rumsnamn för dina Bose-produkter för att hjälpa Alexa hitta dem (dvs. använd ”kontor”, ”sovrum” eller ”källare” i stället för ”Johns kontor”, ”sovrum 3” eller ”HS500 källare”). Använd även blanksteg i namn med flera ord (t.ex. ”vårt sovrum” i stället för ”vårtsovrum”). Försök att undvika specialtecken och siffror i högtalarnamn

Du kan byta namn på produkter via produktinställningarna i Bose Music-appen.

Om du inte kan styra en musiktjänst ska du kontrollera att tjänsten har lagts till i Amazon Alexa-appen genom att gå till Meny > Inställningar > Musik och media. När tjänsten har lagts till i Alexa-appen kan den spelas upp med Alexa

När du använder Bose Music-appen för att länka ditt Alexa-konto installerar Amazon automatiskt lämplig Bose Skill. Ett problem under konfigurationen kan dock ha gjort att Skill inte installerades. Öppna Amazon Alexa-appen och gå till Meny > Skills. Om Bose Skill (inte för SoundTouch) inte är installerad kan du söka efter Bose via Skill-skärmen och sedan välja och installera Bose Skill (inte för SoundTouch)

Se till att högtalaren du försöker styra är kopplad till ditt konto. Öppna Bose Music-appen, gå till My Bose > My Account > Manage Speakers (Min Bose > Mitt konto > Hantera högtalare) och se till att högtalaren du försöker styra visas. Lägg till den på ditt konto om den inte visas