Prova följande för att lösa problem med dålig trådlös nätverksanslutning.
Ojämn eller dålig anslutning till Wi-Fi-nätverk
Gäller:
- SoundTouch 10 trådlös högtalare
- SoundTouch 120-system
- SoundTouch 130-system
- SoundTouch 20 trådlös högtalare
- SoundTouch® 20 system
- SoundTouch® 220 Hemmabiosystemet
- SoundTouch 30 trådlös högtalare
- SoundTouch® 30 system
- SoundTouch 520-system
- SoundTouch SA-5-förstärkare
- SoundTouch® Portable system
- Trådlös SoundTouch® serie II-adapter
- SoundTouch® Stereo JC system
- SoundTouch® 20 serie II Wi-Fi®-musiksystem
- SoundTouch® 30 serie II Wi-Fi®-musiksystem
- SoundTouch®-kontroll
- SoundTouch® Portable Wi-Fi®-musiksystem
- SoundTouch® SA-4-förstärkarpaket
- SoundTouch® Stereo JC serie II Wi-Fi®-musiksystem
- Trådlös SoundTouch®-adapter
- SoundTouch 300 soundbarhögtalare
- Wave SoundTouch-system IV
- Wave® SoundTouch®-system
- Lifestyle 600 underhållningssystem
- Lifestyle 650 underhållningssystem
- SoundTouch Wireless Link-adapter
- CineMate® 120-systemet
- CineMate 220 home cinema system
- CineMate® 130-systemet
- CineMate® 520-systemet
- Lifestyle® 135 system II
- Lifestyle® 135 underhållningssystem
- Lifestyle® 235 system II
- Lifestyle® 235 system III
- Lifestyle 525 Series II home entertainment system
- Lifestyle® 525 III-system
- Lifestyle 535 Series II home entertainment system
- Lifestyle® 535 underhållningssystem
- VideoWave III 46
- VideoWave III 55
- SoundTouch AM3 Wi-Fi-högtalarsystem
- Lifestyle® SoundTouch® 135 underhållningssystem
- Bose Lifestyle SoundTouch 235 underhållningssystem
- Lifestyle SoundTouch 525-system
- Lifestyle SoundTouch 535-system
- SoundTouch 300 soundbarhögtalare
- SoundTouch soundbar system
- Lifestyle 550 home entertainment system
- Kontrollera att systemet befinner sig inom räckvidden för den trådlösa routern. Oavsett hur nära systemet enheten som kör SoundTouch-appen är måste SoundTouch-systemet vara inom den trådlösa routerns räckvidd för att ta emot signalen som överförs via Wi-Fi. När anslutningen upprättas lyser Wi-Fi-indikatorn på systemets framsida med ett fast vitt sken. Om lampan för den trådlösa anslutningen inte lyser med fast vitt sken ska du flytta systemet närmare routern för att öka styrkan på den trådlösa signalen och etablera anslutningen
- Prova att flytta runt systemet i rummet för att avgöra om det står i ett område med dålig Wi-Fi-mottagning. Signalen från routern påverkas om det finns föremål mellan den och SoundTouch-systemet. Mängden interferens som orsakas av sådana föremål kan leda till begränsade eller mycket lokaliserade områden med dålig Wi-Fi-mottagning. Att flytta systemet till vänster eller höger, vrida det åt ena eller andra hållet eller flytta det 0,5–1 meter till ett nytt ställe kan förbättra mottagningen avsevärt
- Kontrollera om det finns fler än fyra SoundTouch-system anslutna till samma nätverk. Ett typiskt Wi-Fi-nätverk för hemmet ska kunna klara minst fyra trådlösa SoundTouch-system. Antalet kan emellertid sjunka till tre när Play Everywhere-läget är aktiverat
- Ta reda på vilka andra program som körs och stäng av nätverkssynkronisering, streaming och skydd. Om flera program är igång kan du prova att stänga alla medieuppspelningsprogram och program eller tjänster som kan synkronisera data i molnet. Detta kommer att minska mängden resurser som används av enheten och möjligtvis lösa eventuella programkonflikter
- Kontrollera om det finns några trådlösa störningskällor som kan påverka systemet. Prova att flytta systemet minst 0,5–1 meter från elektroniska och elektriska enheter som trådlösa routrar, trådlösa telefoner, tv-apparater, mikrovågsugnar, Apple AirPort Express och liknande apparater
- Starta om routern. Avgör vilka tjänster som ska använda routern först så att inget viktigt störs
- Överväg att ansluta systemet med Ethernet i stället för Wi-Fi (om det stöds av systemet). Att ansluta systemet via Wi-Fi är den rekommenderade metoden, men vissa konfigurationer kanske ansluts lättare via Ethernet