Prova följande för att lösa problemet:
Kontrollera att enheten är ansluten till högtalaren
Kontrollera att högtalarljudet inte är avstängt och att volymen är uppskruvad. Höj Bluetooth-enhetens volym till 90 % och justera sedan ljudnivån med volymkontrollerna på Bose-högtalaren
Prova att spela upp från en annan källa på Bluetooth-enheten. Du kan till exempel testa en annan app för att se om problemet ligger hos en viss app
Bluetooth-enheten kanske befinner sig utom räckvidd. Prova med att flytta den närmare högtalaren.
Flytta Bluetooth-enheten och/eller högtalaren från andra enheter som genererar elektromagnetiska störningar (till exempel trådlösa telefoner, mikrovågsugnar, trådlösa routrar eller andra Bluetooth-enheter. Stäng om möjligt av andra Bluetooth -enheter i närheten eller avaktivera deras Bluetooth -funktion)
Om du spelar upp ljud från en annan Bluetooth-enhet pausar du ljudet på den enheten. Mer information om att använda systemet med två Bluetooth-enheter finns i Ansluta till flera Bluetooth-enheter
I enhetens Bluetooth-inställningar väljer du om du vill att Bose-högtalaren ska"RADERAS ur minnet" eller "TAS BORT". Para sedan ihop enheten med högtalaren igen och försök på nytt
Håll ner Bluetooth-knappen på högtalaren i tio sekunder tills du hör en ljudsignal och ”Listan över Bluetooth-enheter rensad” (om röstanvisningsfunktionen är aktiverad)
Starta om Bluetooth-enheten. Det gör du normalt genom att stänga av den helt och sedan starta om den
Återställ Bose-högtalaren genom att slå på den och hålla ner strömknappen i tio sekunder tills den stängs av. Obs! Vid en fabriksåterställning rensas högtalarens språkinställning och minnet över ihopparade mobila enheter. De ursprungliga inställningarna kommer då åter att gälla
Prova med en annan Bluetooth-enhet för att se om det är problem med enheten