Gratis frakt om du beställer idag.
 

Inget ljud hörs från en Bluetooth®-enhet

Prova följande för att lösa problemet:

Kontrollera att enheten är ansluten till högtalaren

Kontrollera att högtalarljudet inte är avstängt och att volymen är uppskruvad. Höj Bluetooth-enhetens volym till 90 % och justera sedan ljudnivån med volymkontrollerna på Bose-högtalaren

Prova att spela upp från en annan källa på Bluetooth-enheten. Du kan till exempel testa en annan app för att se om problemet ligger hos en viss app

Bluetooth-enheten kanske befinner sig utom räckvidd. Prova med att flytta den närmare högtalaren.

Flytta Bluetooth-enheten och/eller högtalaren från andra enheter som genererar elektromagnetiska störningar (till exempel trådlösa telefoner, mikrovågsugnar, trådlösa routrar eller andra Bluetooth-enheter. Stäng om möjligt av andra Bluetooth -enheter i närheten eller avaktivera deras Bluetooth -funktion)

Om du spelar upp ljud från en annan Bluetooth-enhet pausar du ljudet på den enheten. Mer information om att använda systemet med två Bluetooth-enheter finns i Ansluta till flera Bluetooth-enheter

I enhetens Bluetooth-inställningar väljer du om du vill att Bose-högtalaren ska"RADERAS ur minnet" eller "TAS BORT". Para sedan ihop enheten med högtalaren igen och försök på nytt

Håll ner Bluetooth-knappen på högtalaren i tio sekunder tills du hör en ljudsignal och ”Listan över Bluetooth-enheter rensad” (om röstanvisningsfunktionen är aktiverad)

Starta om Bluetooth-enheten. Det gör du normalt genom att stänga av den helt och sedan starta om den

Återställ Bose-högtalaren genom att slå på den och hålla ner strömknappen i tio sekunder tills den stängs av. Obs! Vid en fabriksåterställning rensas högtalarens språkinställning och minnet över ihopparade mobila enheter. De ursprungliga inställningarna kommer då åter att gälla

Prova med en annan Bluetooth-enhet för att se om det är problem med enheten

Var det här till hjälp?

Skicka

Tack för att du skickat in dina kommentarer.