Gratis frakt om du beställer idag.
 

Inget ljud från Acoustimass-basmodulen

Om du inte hör något ljud från basmodulen (tillval) kan du prova följande:

Se till att basmodulen är påslagen på soundbarhögtalarens justeringsskärm. 

  1. Välj din soundbarhögtalare på Min Bose-skärmen i Bose Music-appen (nås via hörlurs- och högtalarikonen i det övre vänstra hörnet)
  2. Tryck på bilden på soundbarhögtalaren i det nedre högra hörnet på skärmen
  3. I avsnittet för tillbehörsinställningar ska växlingsreglaget för basmodulen stå i högerläge för att tillbehöret ska fungera
  • Om växlingsreglaget står i vänsterläge trycker du på det en gång för att slå på basmodulen
  • Om växlingsreglaget står i högerläge trycker du på det två gånger för att slå på ljudet till basmodulen på nytt

Kontrollera basmodulens status genom att observera lampans färg och blinkningsmönster på basmodulens baksida.

Lampans aktivitetBasmodulens status
Fast vitt skenAnsluten till soundbarhögtalaren
Blinkar gultKlar att anslutas till soundbarhögtalaren. Se Ansluta basmodulen (tillval).
Fast gult sken (svagt)Bortkopplad från soundbarhögtalaren. Återställ basmodulen genom att dra ur strömsladden från eluttaget, vänta 30 sekunder och återanslut sedan strömsladden till ett fungerande eluttag.
Blinkar vittEn programvaruuppdatering hämtas
SläcktEnergisparläge
Blinkar röttEtt oåterkalleligt fel har inträffat. Kontakta Boses kundtjänst.

Kontrollera om det finns några källor till trådlös störning inom en meter från soundbarhögtalaren eller basmodulen. Exempel på enheter som kan påverka systemets trådlösa prestanda är sladdlösa telefoner, Wi-Fi®-routrar, trådlösa skrivare och mikrovågsugnar.

För att identifiera möjliga störningskällor kan du testa att tillfälligt koppla ur enheten och starta om Bose-systemet. Då märker du om prestandan har förbättrats. 

Flytta Bose-systemet eller den enhet som orsakar störningar. Det kan krävas minst 1,8 meters avstånd mellan de två enheterna. Om enheten inte kan flyttas, byt Wi-Fi-kanal eller trådlös frekvens för den.

Återställ soundbarhögtalaren och basmodulen genom att dra ur strömsladden från eluttaget, vänta 30 sekunder och sedan återansluta strömsladden till ett fungerande eluttag

Om trådlösa störningar förekommer och inte kan åtgärdas kan du ansluta till basmodulen med kabel. I vissa konfigurationer är det kanske inte möjligt att flytta på basmodulen, Wi-Fi-enheter eller andra störningskällor

För att lösa problemet kan du ansluta en ljudkabel med 3,5 mm hankontakter i båda ändarna mellan BASS-utgången på soundbarhögtalaren och BASS IN-kontakten på basmodulen. 

Var det här till hjälp?

Skicka

Tack för att du skickat in dina kommentarer.