Gratis frakt och gratis retur
 

Det hörs inget ljud från den anslutna enheten

Gäller:

Kontrollera att den Bluetooth®-aktiverade enheten är ihopparad
När lampan blinkar vitt snabbt är Frames anslutna.

Kontrollera att medieljud är aktiverat om du har en Android-telefon
Ljudstreaming kan vara inaktiverat på Android-telefonens inställningsmeny. I så fall spelas inget ljud upp även om ihopparningen och anslutningen har gjorts korrekt.

  1. Leta upp Bluetooth-menyn med en lista över ihopparade Bluetooth-enheter på telefonens inställningsmeny. Listans plats varierar beroende på enhet. Bluetooth-alternativen finns ofta på menyn för trådlösa nätverk som du hittar via inställningsmenyn. Listan över enheter kan hittas via ett separat alternativ för Bluetooth-inställningar.
  2. Tryck på Bluetooth-enhetens namn i listan över Bluetooth-enheter tills en popup-meny visas.
  3. Välj Alternativ på popup-menyn.
  4. Kontrollera att medieinställningen har markerats på alternativmenyn.
  5. Tryck på telefonens hemknapp för att stänga inställningsmenyn.

Om ljud ändå inte spelas upp när denna inställning har aktiverats stänger du av Frames och slår på dem igen.

Kontrollera att den anslutna enheten spelar upp
Enheten kanske inte är i uppspelningsläge, eller kanske är stoppad eller pausad. Kontrollera att siffrorna på skärmen rör sig framåt eller att det finns någon annan indikation på att enheten fungerar.

Kontrollera att volymen på den anslutna enheten är uppvriden
Volymen på den anslutna enheten bör vara inställd på maximal uteffekt. Mer information finns i användarhandboken till enheten.

Kontrollera att appens/programmets ljudutgång har konfigurerats korrekt
På enheter som kör appar eller program, t.ex. datorer och smarttelefoner, kan det finnas en specifik inställning som styr var ljudet skickas. Kontrollera inställningarna för programmet/appen och se till att ljudet skickas till utgången via Bluetooth.

Rensa listan med ihopparade enheter för både Bose-produkten och Bluetooth-enheten
Rensa minnet för ihopparade Bluetooth-enheter från Bose-produkten och Bluetooth-enheten (eller ta i alla fall bort Bose-produkten från enhetens minne). Para sedan ihop Bose-produkten med enheten igen. Därmed skapas en ny ihopparning, vilket är bra ifall den tidigare har skadats.

Flytta enheten närmare Frames, och bort från eventuella störningskällor och hinder

Prova att använda en annan musikkälla

Hjälpte den här informationen?

Tack för feedbacken. Skriv gärna fler kommentarer här nedanför.
Vad synd att sidan inte levde upp till dina förväntningar. Berätta gärna hur din upplevelse var och hur vi kan göra den bättre.
Skicka
Ti ringraziamo per aver fornito ulteriore feedback