Gratis frakt om du beställer idag.
 

Dålig ljudkvalitet från en Bluetooth®-enhet

Om ljudkvaliteten är dålig provar du följande:

Stäng av och välj "neutralläge" för eventuella bas-, diskant- eller andra EQ- och ljudbehandlingsinställningar på Bluetooth-enheten. Kontrollera om det finns sådana inställningar både i enhetens ljudinställningar och i inställningarna för appen som används

Höj Bluetooth-enhetens volym till 85 %. Om enhetens ljudnivå är för hög kan det orsaka förvrängt ljud från anslutna högtalare. Om enhetens ljudnivå är för låg kan det också påverka ljudkvaliteten

Prova med en annan app. Om ljudkvaliteten är bra i en app, men inte i en annan, är det appen som är problemet

Prova att flytta enheten närmare högtalaren. Bluetooth-räckvidden är ca 9 meter. Räckvidden minskar om det finns störningar i närheten.

Störningar är bl.a. väggar, flera Bluetooth-enheter i samma rum, fickor/handväskor/väskor, trådlösa routrar, mikrovågsugnar och trådlösa telefoner.

Minska antalet program som körs i Bluetooth-enheten. Om du kör många program kan enhetens kapacitet minska eftersom den försöker göra för mycket på en gång. Stäng appar som du inte behöver och se om ljudet förbättras

Prova att stänga av Wi-Fi®-funktionen på enheten

Gå till enhetens Bluetooth-inställningar, välj SoundLink-högtalaren och ange om du vill att högtalaren ska "raderas ur minnet" eller "tas bort". Håll sedan ned Bluetooth-knappen en kort stund tills Bluetooth-lampan börjar blinka med ett blått sken.  Försök att para ihop enheten med högtalaren igen

Stäng av och slå på högtalaren

Avaktivera Bluetooth på alla anslutna enheter som du inte använder. Högtalaren ansluter till de två senast anslutna enheterna i minnet. Ljudet kan försvinna om en annan ansluten Bluetooth-enhet befinner sig utom räckvidd för högtalaren.

Återställ enheten du försöker para ihop. Det gör du normalt genom att starta om den eller genom att ta bort batteriet och/eller stickkontakten i en minut

Återställ högtalaren genom att slå på den och sedan hålla ned strömknappen i tio sekunder tills den stängs av. 

Vid en fabriksåterställning rensas högtalarens språkinställning och minnet över ihopparade mobila enheter. De ursprungliga inställningarna kommer då åter att gälla. Slå på högtalaren när den har återställts och försök att para ihop den med enheten igen.

Sök efter och installera programvaruuppdateringar för SoundLink-högtalaren på global.Bose.com/support

Försök att para ihop den med en annan enhet. Om den andra enheten fungerar kan det vara ett problem med den första enheten

Var det här till hjälp?

Skicka

Tack för att du skickat in dina kommentarer.