Gratis frakt om du beställer idag.
 

Dålig ljudkvalitet från en Bluetooth®-enhet

Prova följande lösningar:

bluetooth-enheten kanske inte befinner sig inom täckningsområdet. flytta den närmare bose® soundlink® color-högtalaren.

flytta bort bluetooth-enheten från andra enheter som genererar elektromagnetiska störningar, till exempel en annan bluetooth-aktiverad enhet, en trådlös telefon, en mikrovågsugn eller en trådlös router.

minska antalet program som körs i bluetooth-enheten. om du kör många program kan de interna resurserna som används för att överföra radiosignaler minska. ljudkvaliteten kan förbättras om du stänger program som inte behöver användas.

Om du stänger av WiFi®-funktionen kan ljudkvaliteten förbättras.

koppla från bluetooth-enheten från bose® soundlink® color-högtalaren genom att inaktivera bluetooth på enheten. synkronisera enheten och högtalaren igen.

Stäng av och slå på högtalaren.

om bluetooth-enheten ligger i din ficka placerar du den fritt, så att kroppen inte är placerad mellan enheten och högtalaren.

inaktivera bluetooth på alla anslutna enheter som du inte använder. ljudet kan försvinna om någon annan ansluten bluetooth-enhet befinner sig utom räckvidd för högtalaren.

Prova med att återställa högtalaren. Mer information hittar du i Återställa fabriksinställningarna i systemet.

se efter om det finns någon uppdaterad programvara för bluetooth-enheten och bose® soundlink® color-högtalaren.

Var det här till hjälp?

Skicka

Tack för att du skickat in dina kommentarer.