Gratis frakt om du beställer idag.
 

Dålig ljudkvalitet från en Bluetooth®-enhet

Prova följande lösningar:

Bluetooth-enheten kanske inte befinner sig inom täckningsområdet. Flytta den närmare Bose® SoundLink® Mini-högtalaren.

Flytta bort Bluetooth-enheten från andra enheter som genererar elektromagnetiska störningar, till exempel en annan Bluetooth-aktiverad enhet, en trådlös telefon, en mikrovågsugn eller en trådlös router.

Minska antalet program som körs i Bluetooth-enheten. Om du kör många program kan de interna resurserna som används för att överföra radiosignaler minska. Ljudkvaliteten kan förbättras om du stänger program som inte behöver användas.

Om du stänger av Wi-Fi®-funktionen kan ljudkvaliteten förbättras.

Koppla från Bluetooth-enheten från Bose® SoundLink® Mini-högtalaren genom att inaktivera Bluetooth på enheten. Synkronisera enheten och högtalaren igen.

Stäng av och slå på högtalaren.

Om Bluetooth-enheten ligger i din ficka placerar du den fritt, så att kroppen inte är placerad mellan enheten och högtalaren.

Prova med en återställning. Håll knappen för ljud av på högtalaren nedtryckt i tio sekunder. Bluetooth-enheten kopplas bort och Bose® SoundLink® Mini-högtalaren stängs av. Tryck på strömknappen för att slå på högtalaren och anslut den igen.

Ljud av

Se efter om det finns någon uppdaterad programvara för Bluetooth-enheten och Bose® SoundLink® Mini-högtalaren.

Var det här till hjälp?

Skicka

Tack för att du skickat in dina kommentarer.