Gratis frakt om du beställer idag.
 

Dålig ljudkvalitet från en Bluetooth®-enhet

Prova följande:

Stäng av och välj "neutralläge" för eventuella bas-, diskant- eller andra EQ- och ljudbehandlingsinställningar på Bluetooth-enheten. Kontrollera om det finns sådana inställningar både i enhetens ljudinställningar och i inställningarna för appen som används.

Höj Bluetooth-enhetens volym till 85 %. Om enhetens ljudnivå är för hög kan det orsaka förvrängt ljud från anslutna högtalare. Om enhetens ljudnivå är för låg kan det också påverka ljudkvaliteten.

Prova med en annan app. Om ljudkvaliteten är bra i en app, men inte i en annan, är det appen som är problemet

Prova att flytta enheten närmare högtalaren. Bluetooth-räckvidden är ca 9 meter. Räckvidden minskar när det finns störningar i närheten.

Störningar är t.ex. väggar, andra Bluetooth-enheter i samma rum, fickor/handväskor/väskor, trådlösa routrar, mikrovågsugnar och trådlösa telefoner.

Minska antalet program som körs i Bluetooth-enheten. Om du kör många program kan enhetens kapacitet minska eftersom den försöker göra för mycket på en gång. Stäng appar som du inte behöver och se om ljudet förbättras.

Prova att stänga av Wi-Fi®-funktionen på enheten

Gå till enhetens Bluetooth-inställningar, välj SoundLink-högtalaren och ange om du vill att högtalaren ska "raderas ur minnet" eller "tas bort". Håll sedan ned Bluetooth-knappen en kort stund tills Bluetooth-lampan börjar blinka med ett blått sken.  Försök att para ihop enheten med högtalaren igen.

Stäng av och slå på högtalaren

Inaktivera Bluetooth på alla anslutna enheter som du inte använder. Högtalaren ansluter till de två senast anslutna enheterna i minnet. Ljudet kan försvinna om en andra ansluten Bluetooth-enhet befinner sig utom räckvidd för högtalaren.

Återställ enheten du försöker para ihop. Det gör du normalt genom att starta om den eller genom att ta bort batteriet och/eller stickkontakten i en minut

Reset the speaker by turning it on and then holding the power button for 10 seconds until it turns off. 

Vid en fabriksåterställning rensas högtalarens språkinställning och minnet över ihopparade mobila enheter. De ursprungliga inställningarna kommer då åter att gälla. Slå på högtalaren när den har återställts och försök att para ihop den med enheten igen

Sök efter och installera programvaruuppdateringar för SoundLink-högtalaren på global.Bose.com/support

Försök att para ihop den med en annan enhet. Om den andra enheten fungerar kan det vara ett problem med den första enheten

Var det här till hjälp?

Skicka

Tack för att du skickat in dina kommentarer.