Prova följande lösningar:
Dålig ljudkvalitet från en aux-enhet
- Sänk volymen på den anslutna AUX-enheten. Vissa enheter kan avge en för stark signal när volymen har höjts till max eller nära max. Det kan orsaka dåligt och förvrängt ljud från anslutna högtalare
- Om detta inträffar går du till ljudinställningarna på den anslutna enheten och stänger av eventuella inställningar för ljudutjämning (EQ) och ljudbehandling eller ställer dem i neutralläge
- Kontrollera att 3,5 mm-kontakten är helt ansluten till både enheten och högtalaren
- Det dåliga ljudet kan bero på ljudkabeln. Prova med en annan kabel.
- Prova att spela upp en annan källa på enheten. Du kan till exempel testa en annan musikapp för att se om problemet ligger hos en viss app
- Felet kan också ligga hos AUX-enheten. Försök med en annan ljudkälla
- Starta om den anslutna enheten. Det gör du normalt genom att stänga av enheten helt och sedan starta om den
- Återställ Bose-högtalaren genom att slå på den och hålla ner strömknappen i tio sekunder tills den stängs av. Obs! Vid en fabriksåterställning rensas högtalarens språkinställning och minnet över ihopparade mobila enheter. De ursprungliga inställningarna kommer då åter att gälla