Gratis frakt om du beställer idag.
 

Dålig ljudkvalitet från en aux-enhet

Prova följande lösningar:

  • Sänk volymen på den anslutna AUX-enheten. Vissa enheter kan avge en för stark signal när volymen har höjts till max eller nära max. Det kan orsaka dåligt och förvrängt ljud från anslutna högtalare
  • Om detta inträffar går du till ljudinställningarna på den anslutna enheten och stänger av eventuella inställningar för ljudutjämning (EQ) och ljudbehandling eller ställer dem i neutralläge
  • Kontrollera att 3,5 mm-kontakten är helt ansluten till både enheten och högtalaren
  • Det dåliga ljudet kan bero på ljudkabeln. Prova med en annan kabel.
  • Prova att spela upp en annan källa på enheten. Du kan till exempel testa en annan musikapp för att se om problemet ligger hos en viss app
  • Felet kan också ligga hos AUX-enheten. Försök med en annan ljudkälla
  • Starta om den anslutna enheten. Det gör du normalt genom att stänga av enheten helt och sedan starta om den
  • Återställ Bose-högtalaren genom att slå på den och hålla ner strömknappen i tio sekunder tills den stängs av. Obs! Vid en fabriksåterställning rensas högtalarens språkinställning och minnet över ihopparade mobila enheter. De ursprungliga inställningarna kommer då åter att gälla

Var det här till hjälp?

Skicka

Tack för att du skickat in dina kommentarer.