Dåligt ljud, som distorsion, brus, buller och knastrande kan bero på olika ljudkällor och enhetsinställningar.
Prova följande för att lösa problemet:
Dåligt ljud, som distorsion, brus, buller och knastrande kan bero på olika ljudkällor och enhetsinställningar.
Prova följande för att lösa problemet:
Kontrollera EQ-inställningarna på den anslutna ljudenheten. Om den anslutna enheten är en mp3-spelare kan EQ-inställningarna påverka ljudet. EQ-inställningarna ska vara avstängda eller inställda på neutralläge. Om du behöver justera en EQ-inställning läser du bruksanvisningen till, eller kontaktar tillverkaren av, den anslutna enheten
Musik som spelas upp via iTunes Radio är 8–9 dB tystare än annan musik som spelas upp via enheten. Så fungerar det i alla versioner av iOS 7
Stäng av och slå på enheten, eller starta om den. Fel kan ha uppstått i enheten och den kanske måste återställas
Försök med att ansluta till en annan enhet
Försök streama en annan ljudkälla. Vissa medietyper har lägre ljudkvalitet
Avsluta parkopplingen och para ihop headsetet igen via Bluetooth-enheten
Kontrollera att enhetens A2DP Bluetooth-protokoll är aktiverat. När du parar ihop/ansluter enheten måste A2DP-stereoljudetvara aktivt så att ljud av hög kvalitet skickas till headsetet. Om signalen skickas till headsetet med HSP (Headset Profile) eller HFP (Hands-Free Profile) blir ljudkvaliteten sämre och/eller dålig
Kontakta telefonens tillverkare om du vill veta vilka profiler den har stöd för.