Felsökning av ljud
Gäller:
- Kontrollera att ljudkällan är påslagen och att ljud spelas upp på den
- Höj volymen i hörlurarna så mycket som möjligt
- Kontrollera att ljudenheten har stöd för A2DP-ljudstreaming
- Testa en annan ljudkälla/app för streaming eller välj ett annat spår
- Kontrollera att enhetens Bluetooth-volym är uppskruvad och inte avstängd
- Flytta enheten närmare hörlurarna (10 meter)
- Flytta bort enheten och hörlurarna från enheter som kan orsaka störningar, till exempel andra Bluetooth-enheter, trådlösa telefoner, mikrovågsugn eller trådlös nätverksrouter för dator
- Minska antalet program som körs på enheten. Ljudkvaliteten kan även förbättras om du avaktiverar Wi-Fi-funktionen på enheten
- Om du använder en Bluetooth-enhet ser du till att kontrollmodulen är fast ansluten till hörlurarna
- Om du använder en 3,5 mm-ljudkabel ser du till att båda ändarna på kabeln sitter i ordentligt
- Testa med ett annat musikprogram eller ett annat ljudspår
- Försök med en annan ljudenhet
- Kontrollera att öronkuddarna sitter som de ska