NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.
Butiker Kundvagn

Felsökning av ljud

Inget ljud från ansluten källa

kontrollera om problemet endast inträffar med externa källor. prova med att spela upp en fm-radiokanal. om problemet kvarstår när du lyssnar på radio läser du vidare i avsnittet inget ljud från intern källa

Om du får problem med en ansluten källa ska du kontrollera att du valt rätt källa. Du kan ha valt fel källa. Exempelvis kan en extern enhet vara ansluten till ingång 1, men du kan ha valt en annan källa än den som är ansluten till den ingången.

Kontrollera att inget är anslutet till hörlurskontakten. Högtalarna stängs av automatiskt när hörlurarna (eller en kabel med en 1/8-tums stereokontakt) ansluts till systemet.

Kontrollera att den anslutna källan har ström

Dra ur och sätt i ljudkabeln på nytt i båda ändarna. Kontrollera att ljudkabeln (optisk, analog och/eller HDMI®) är isatt i källenheten och på baksidan av kontrollkonsolen

Inget ljud från intern källa

Kontrollera att Acoustimass®-modulens LED-lampa lyser. Acoustimass-modulens LED-lampa tänds när enheten är ansluten till ett aktivt mediecenter. Om LED-lampan är släckt ska du kontrollera att Acoustimass-modulen är ansluten till ett fungerande vägguttag.

Kontrollera att ljudingångskabeln sitter i ordentligt. Den ingående ljudkabeln, som används för anslutningen mellan mediecentret och Acoustimass-modulen, kan ha lossnat eller den kanske inte är korrekt isatt.

Kontrollera om det är något fel med ljudingångskabeln. Kontrollera att Mini-DIN-kontakten är hel i båda ändarna. Kontrollera om det finns något brott. Byt ut kabeln om den är skadad på något sätt.

Kontrollera att inget är anslutet till hörlurskontakten. Högtalarna stängs av automatiskt när hörlurarna (eller en kabel med en 1/8-tums stereokontakt) ansluts till systemet.

Gör en produktåterställning. Stäng av systemet, ta ut väggkontakten i 60 sekunder, ta ut och sätt tillbaka ljudkabeln i båda ändarna, sätt i väggkontakten och prova igen om systemet fungerar.

Vissa av högtalarna fungerar inte.

Kontrollera att du valt rätt högtalarläge och volymnivå. Om du inte hör något ljud från centerhögtalaren kontrollerar du att systemet är inställt i 3- eller 5-högtalarläget och att volymen för centerhögtalaren är korrekt inställd. Om du inte hör något från de bakre högtalarna ska du kontrollera att systemet är inställt för 5-högtalarläget och att volymen för surround-högtalaren är korrekt inställd.

Så här ändrar du högtalarlägen:

Sätt på tv:n och välj tv-videoingången som ansluter till systemet.

tryck på more på fjärrkontrollen

Mer

tryck på högerpilen för att markera ikonen "options" och tryck sedan på ok

Höger pil

OK

tryck upp eller ner för att markera "speakers"

Upp

Ner

tryck vänster eller höger och välj: "stereo (2)", "front (3)" eller "surround (5)" och stäng sedan menyn genom att trycka på exit

Vänster

Höger

Avsluta

Kontrollera att alla anslutningar till högtalarna och Acoustimass-modulen sitter korrekt.