Kontrollera att hörlurarna är på
Kontrollera om det är något fel med ljudkabeln. Om kontakten eller någon del av kabeln är skadad kan det ha orsakat problemet
Kontrollera att hörlurarna är ordentligt anslutna. Hörlurarna kanske inte är ordentligt anslutna eller så har kontakten lossnat. Ta ur och sätt tillbaka hörlurskontakten i båda ändar
Kontrollera att ljudenheten är påslagen och volymen är uppskruvad
Försök med en annan ljudenhet. Problemet kan ligga hos ljudenheten som hörlurarna är anslutna till
Växla Hi/Lo-knappen och kontrollera att den är korrekt inställd. Om Hi/Lo-knappen är i mellanläge kan detta resultera i att inget ljud hörs
Använd ljudkabeln som medföljde hörlurarna (endast QC®15 hörlurar köpta efter juni 2011). Om problemet endast gäller för en kabel bör den kabeln bytas ut
Kontrollera källsignalens balansnivå. Om källsignalen har balansnivåjustering kan den vara feljusterad. Ställ in den på en mellannivå
Kontrollera att hörlurarna är ordentligt anslutna. Hörlurarna kanske inte är ordentligt anslutna eller så har kontakten lossnat. Ta ur och sätt tillbaka hörlurskontakten i båda ändar
Använd ljudkabeln som medföljde hörlurarna (endast QC®15 hörlurar köpta efter juni 2011). Om problemet endast gäller för en kabel bör den kabeln bytas ut
Stäng av eventuella ljudförstärkningsfunktioner på ljudkällan