Gratis frakt om du beställer idag.
 

Felsökning av ljud

Min iPod® spelar musik men det hörs inget ljud från systemet.

  • Om operativsystemet på din iPod eller iPhone® precis har uppdaterats kan du behöva vänta några minuter innan du använder det med SoundDock-systemet. I vissa fall kräver några av apparna på Apple®-enheten mer tid för att slutföra uppdateringen även om uppdateringen av operativsystemet är slutfört. Avdocka Apple-enheten från SoundDock-systemet i några minuter och docka den sedan igen. Kontrollera att den sitter ordentligt i dockan
  • Om iPoden ligger i ett fodral eller skydd kanske den inte sitter ordentligt i dockan. Ta bort fodralet eller skyddet med den medföljande infattningen så att iPoden får plats i dockan
  • Återställ iPoden. Fel kan ha uppstått i iPod-enheten och den kanske måste återställas. Kontakta Apple support om du behöver mer hjälp
  • Flytta systemet till ett annat vägguttag. Problemet kan ligga hos vägguttaget du använder
  • Återställ SoundDock-systemet. Stäng av systemet och koppla bort det från strömmen i 60 sekunder. Kontrollera om iPoden laddar när du kopplat på strömmen igen

Det låter som att endast en av högtalarna i systemet fungerar. Kan man justera balansen?

Det finns inga balansreglage på systemet. Men du kan prova följande:

  • Om iPoden ligger i ett fodral eller skydd tar du bort det och lägger tillbaka iPoden. iPoden kanske inte sitter ordentligt i dockan. Detta kan orsaka partiellt eller dåligt ljud
  • Prova en annan låt. Det kan vara ett enskilt problem med låten du försöker spela upp
  • Återställ iPoden. Beroende på vilken modell du har bör du kontakta Apple support för att genomföra denna åtgärd
  • Återställ SoundDock-systemet. Stäng av systemet och koppla bort det från strömmen i 60 sekunder. Kontrollera om iPoden laddar när du kopplat på strömmen igen

Var det här till hjälp?

Skicka

Tack för att du skickat in dina kommentarer.