Gratis frakt om du beställer idag.
 

Felsökning av ljud

Inget ljud hörs från en Bluetooth®-enhet

  • Kontrollera om ljudet i SoundLink®-högtalaren är avstängt och att volymen är uppskruvad
  • Kontrollera att ljud spelas upp på Bluetooth-enheten och att volymen är uppskruvad. Volymen på den anslutna enheten bör vara inställd på maximal uteffekt
  • Bluetooth-enheten kan vara placerad utanför täckningsområdet. Försök med att flytta enheten närmare SoundLink®-högtalaren
  • Stäng av och slå på SoundLink®-högtalaren

Dålig ljudkvalitet från en Bluetooth-enhet

anslut bluetooth-enheten till högtalaren med hjälp av aux-anslutningen. om ljudkvaliteten förbättras med aux-anslutningen testar du dessa lösningar:

  • Bluetooth-enheten kanske inte befinner sig inom täckningsområdet. Prova med att flytta den närmare högtalaren
  • Flytta bort enheten från andra enheter som genererar elektromagnetiska störningar, till exempel en annan Bluetooth-enhet, en trådlös telefon, en mikrovågsugn eller en trådlös router
  • Minska antalet program som körs på enheten. Om du kör många program kan de interna resurserna som används för att överföra radiosignaler minska. Ljudkvaliteten kan förbättras om du stänger program som inte behöver användas
  • Stäng av Wi-Fi® på enheten för att förbättra ljudkvaliteten
  • Koppla bort enheten från högtalaren genom att stänga av Bluetooth på enheten. Koppla ihop enheten med högtalaren igen
  • Om enheten ligger i din ficka placerar du den fritt, så att kroppen inte är placerad mellan enheten och högtalaren
  • Stäng av och slå på högtalaren
  • Återställ högtalaren. Tryck och håll ned Mute på högtalaren i 10 sekunder tills alla statuslampor tänds och högtalaren stängs av. Sätt på högtalaren på nytt och para ihop och anslut enheten

Inget ljud hörs från AUX-källan.

  • Kontrollera att den anslutna enheten är påslagen och att något spelas på den
  • Tryck på AUX-knappen och kontrollera att AUX-lampan är tänd
  • Kontrollera att 3 mm-kontakten är helt intryckt i SoundLink®-högtalaren
  • Höj volymen på den anslutna enheten
  • Höj volymen på SoundLink®-högtalaren

Dålig ljudkvalitet från en AUX-enhet

  • Kontrollera att 3,5 mm-kontakten på stereokabeln är helt ansluten till högtalaren och att den andra änden är ansluten till AUX-enheten
  • Om ljudkvaliteten är dålig sänker du volymen på AUX-enheten
  • Använd en annan AUX-kabel

Var det här till hjälp?

Skicka

Tack för att du skickat in dina kommentarer.