Gratis frakt om du beställer idag.
 

SoundLink® visas inte i listan för AirPlay®-enheter

Prova följande för att lösa problemet:

  • Kontrollera att iOS-enheten är ansluten till samma trådlösa nätverk som SoundTouch® Air-systemet. För att etablera en AirPlay-anslutning måste både SoundLink® Air-systemet och iOS-enheten vara anslutna till samma trådlösa nätverk. Det kan vara så att iOS-enheten är ansluten till ett annat nätverk eller ett gästnätverk
  • Kontrollera att systemet befinner sig inom räckvidden för den trådlösa routern. Oberoende av hur nära den streamande ljudkällan är måste SoundLink® Air-systemet finnas inom täckningsområdet för den trådlösa routern för att kunna ta emot den överförda signalen trådlöst. En bra anslutning visas genom att lampan för den trådlösa anslutningen på framsidan av SoundLink® Air-systemet lyser med ett fast blått sken
  • I inställningsmenyn på iOS-enheten inaktiverar och aktiverar du den trådlösa funktionen. Det kan vara problem med anslutningen mellan iOS-enheten och den trådlösa routern. Du kanske kan lösa problemet genom att inaktivera och aktivera inställningen för den trådlösa anslutningen
  • Försök med att stänga av och sedan sätta på iOS-enheten. Att stänga av och sedan sätta på iOS-enheten kan åtgärda oförklarliga problem med AirPlay

Var det här till hjälp?

Skicka

Tack för att du skickat in dina kommentarer.