NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.
Butiker Kundvagn

SoundTouch-systemets namn visas inte i AirPlay-enhetslistan

Innan du börjar

AirPlay stöds inte av alla SoundTouch-system. Se till att du har något av följande system med stöd för AirPlay 1 eller AirPlay 2:

System med AirPlay 1

  • SoundTouch 20
  • SoundTouch 20 II
  • SoundTouch 30
  • SoundTouch 30 II
  • SoundTouch Portable
  • SoundTouch Portable II
  • SoundTouch SA-4-förstärkare
  • SoundTouch Stereo JC
  • SoundTouch Stereo JC II
  • Wave SoundTouch-musiksystem

System med AirPlay 2

AirPlay 2 finns i iTunes 12.8 eller senare, macOS Catalina eller senare och i Apple iOS 11.4 eller senare för mobila enheter, TV-apparater eller HomePod-enheter.

  • Lifestyle 550
  • Lifestyle 600
  • Lifestyle 650
  • SoundTouch 10
  • SoundTouch 20 III
  • SoundTouch 30 III
  • SoundTouch 300
  • SoundTouch SA-5-förstärkare
  • SoundTouch Wireless Link-adapter
  • Wave SoundTouch-musiksystem IV

Problem med att välja SoundTouch-systemet på en AirPlay-enhet

Gå till Meny > Inställningar > Högtalarinställningar i SoundTouch-appen. Om UPPDATERA PROGRAMVARA eller UPPDATERA ALLA visas trycker du på det för att installera systemuppdateringar

Om du har ett SoundTouch-system med AirPlay 1 som finns med i listan ovan aktiverar du AirPlay-optimering i SoundTouch-appen:

  1. Välj menyikonen (≡) i det övre vänstra hörnet i SoundTouch-appen
  2. Välj Inställningar > Högtalarinställningar och välj sedan SoundTouch-systemet med AirPlay
  3. Välj Avancerade inställningar på skärmen Information om högtalare
  4. Aktivera AirPlay-optimering genom att dra växlingsknappen till höger ( Obs! Det kan hända att systemet inte svarar på ungefär en minut medan ändringen träder i kraft)

Om du har både AirPlay 1- och AirPlay 2-högtalare bör du tänka på följande när du spelar upp från en iOS-enhet:

  • iOS-enheter kan inte streama till både AirPlay 1- och AirPlay 2-högtalare samtidigt
  • Du kan antingen streama till en AirPlay 1-kompatibel högtalare eller till en eller flera AirPlay 2-kompatibla högtalare

Se till att både AirPlay-enheten och SoundTouch-systemet är anslutna till samma nätverk. De fungerar inte tillsammans om de finns i olika nätverk. (Obs! Ett gästnätverk ses som ett annat nätverk, även om det hanteras av samma router eller åtkomstpunkt)

Se till att VPN, fjärrskrivbord eller annan virtuell programvara inte används

Kontrollera att både AirPlay-enheten och SoundTouch-systemet är inom räckvidden för den trådlösa routern. SoundTouch-systemets Wi-Fi®-indikator lyser med ett fast vitt sken om det finns en fungerande nätverksanslutning. Om systemet eller AirPlay-enheten inte är anslutna eller har dålig anslutning till nätverket kan du flytta dem närmare routern (Obs! Avståndet mellan systemet och enheten spelar ingen roll. Båda måste vara inom routerns räckvidd)

Kontrollera att datumet på AirPlay-enheten är rätt inställt

Stäng musikappen och/eller iTunes på AirPlay-enheten, vänta i 10 sekunder, öppna appen på nytt och försök igen

Stäng av Wi-Fi på AirPlay-enheten och slå på det igen

Starta om AirPlay-enheten genom att stänga av den och slå på den igen

Starta om routern genom att koppla från strömmen till den i 30 sekunder

Starta om SoundTouch-systemet genom att koppla från strömsladden i 30 sekunder. För SoundTouch Portable-system håller du AUX-knappen intryckt i cirka 15 sekunder tills skärmen stängs av