Om SoundTouch-systemet syns men inte går att välja i SoundTouch-appen kan du försöka med följande:
Gäller:
- CineMate® 120-systemet
- CineMate® 130-systemet
- CineMate 220 home cinema system
- CineMate® 520-systemet
- VideoWave III 55
- VideoWave III 46
- Lifestyle 650 underhållningssystem
- Lifestyle 600 underhållningssystem
- Lifestyle SoundTouch 525-system
- Lifestyle SoundTouch 535-system
- Lifestyle® SoundTouch® 135 underhållningssystem
- Bose Lifestyle SoundTouch 235 underhållningssystem
- Lifestyle® 525 III-system
- Lifestyle 525 Series II home entertainment system
- Lifestyle® 535 underhållningssystem
- Lifestyle 535 Series II home entertainment system
- Lifestyle® 235 system II
- Lifestyle® 235 system III
- Lifestyle® 135 underhållningssystem
- Lifestyle® 135 system II
- SoundTouch 10 wireless speaker
- SoundTouch® 20 system
- SoundTouch 20 trådlös högtalare
- SoundTouch® 20 serie II Wi-Fi®-musiksystem
- SoundTouch 30 trådlös högtalare
- SoundTouch® 30 serie II Wi-Fi®-musiksystem
- SoundTouch® 30 system
- SoundTouch® Stereo JC serie II Wi-Fi®-musiksystem
- SoundTouch® Stereo JC system
- Trådlös SoundTouch® serie II-adapter
- Trådlös SoundTouch®-adapter
- SoundTouch Wireless Link-adapter
- SoundTouch 300 soundbarhögtalare
- SoundTouch soundbar system
- SoundTouch 120-system
- SoundTouch® 220 Hemmabiosystemet
- SoundTouch 130-system
- SoundTouch 520-system
- SoundTouch® Portable system
- SoundTouch® Portable Wi-Fi®-musiksystem
- SoundTouch® SA-4-förstärkarpaket
- SoundTouch SA-5-förstärkare
- SoundTouch®-kontroll
- Lifestyle 550 home entertainment system
Stäng och öppna SoundTouch-appen på nytt
Kontrollera att det system som inte går att välja är påslaget och anslutet till nätverket:
- Wi-Fi-indikatorn på system med trådlös anslutning lyser med ett fast vitt sken när enheten är ansluten.
- Om systemet är trådbundet, kontrollera att nätverkskabeln är ordentligt ansluten i båda ändar.
Bose-systemet och enheten i vilken du har appen installerad måste vara anslutna till samma nätverk. Om nätverksnamnet, lösenordet eller säkerhetstypen nyligen har ändrats måste även nätverksinställningarna i SoundTouch-appen uppdateras.
Kontrollera att Bose-systemet är placerat inom räckvidd för en stark Wi-Fi-signal. Om du använder en räckviddsförlängare (repeater), brygga (extender) eller accesspunkt, koppla bort dem för att se om problemet beror på dem. När de är bortkopplade, anslut Bose-systemet till nätverket genom att placera det inom räckvidd för huvudroutern och testa sedan systemet och anslutningen igen.
Återställ systemet genom att dra ur strömsladden och vänta en minut (SoundTouch Portable-system återställs genom att du håller in AUX-knappen i cirka 15 sekunder, tills det blir helt tomt i displayen).
Återställ enheten i vilken du har appen installerad. Det gör du vanligtvis genom att helt starta om enheten eller genom att ta bort batteriet och/eller koppla från stickkontakten i en minut.
Starta om routern genom att koppla från strömsladden i 30 sekunder.
Kontrollera om det finns fler än fyra SoundTouch-system anslutna till samma nätverk. Ett typiskt Wi-Fi-nätverk för hemmet ska kunna klara minst fyra trådlösa SoundTouch-system. Men antalet beror på nätverkets kapacitet.
Internet-aktiverade enheter som är anslutna till samma nätverk, t.ex. en smart-TV, bärbar dator, spelkonsol, Blu-ray-spelare, surfplatta eller smarttelefon, kan ta upp för mycket av nätverkets bandbredd. Om någon av dessa enheter överför stora mängder data (dvs. videostreaming) kan detta minska bandbredden för andra anslutna enheter, som t.ex. Bose-systemet.
Koppla bort dessa enheter för att se om det gör någon skillnad.
Logga in på routerns inställningsmeny och avaktivera routerns brandvägg tillfälligt för att se om den blockerar SoundTouch-systemet.