Gratis frakt om du beställer idag.
 

Hämtning av systemprogramvaran startar, men slutförs inte

Gäller:

mer...

Den här informationen handlar om problemet med att programvaruuppdateringen börjar att hämtas men inte slutförs. Prova följande för att lösa problemet:

Om installationsförloppet har upphört enligt appen men visas som pågående på systemskärmen låter du hämtningen fortsätta och slutföras. Det är möjligt att appen är osynkroniserad med enheten. Stäng i så fall appen och öppna den igen

Avsluta eller stäng övriga program som använder bandbredd i nätverket

Om flera system uppdateras samtidigt uppdaterar du ett system i taget

Kontrollera att systemet, eller systemets trådlösa adapter, är inom den trådlösa routerns räckvidd

Flytta källor till trådlös interferens som kan påverka systemet, t.ex. trådlösa routrar, trådlösa telefoner, tv-apparater, mikrovågsugnar, Apple AirPort Express och liknande apparater

Starta om routern genom att koppla bort strömmen till den. Vänta 30 sekunder och återanslut strömmen

Gör en produktåterställning.

Ändra routerns inställning till en annan kanal, t.ex. 1, 6 eller 11, eftersom dessa kanaler inte stör varandra

Kontrollera att routerns inbyggda programvara är uppdaterad

Om en Wi-Fi-nätverksförlängare, -repeterare eller -åtkomstpunkt används ska du koppla bort strömmen till förlängaren eller repeteraren och flytta systemet så att det står inom huvudrouterns räckvidd

Anslut systemet direkt till routern via en Ethernet-kabel

Gör uppdateringen vid ett senare tillfälle

Var det här till hjälp?

Skicka

Tack för att du skickat in dina kommentarer.