NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.
Butiker Kundvagn

Det går inte att komma åt musikbiblioteket

Gäller:

mer...

Använd den här informationen om du har problem med ditt musikbibliotek.

  • Starta om datorn eller NAS-enheten där musikbiblioteket ligger
  • Återställ Bose-systemet
  • Om iTunes 12.2 eller senare används öppnar du iTunes och väljer iTunes > Inställningar > Avancerat. I Avancerade inställningar kontrollerar du att kryssrutan Dela iTunes Library-XML med andra program är markerad så att iTunes-biblioteket är tillgängligt för SoundTouch-systemet
  • Om iTunes 12.5.1 används på en Windows-dator kontrollerar du att filen iTunes Music Library.xml ligger på iTunes-standardplatsen (C:\Users\[username]\Music\iTunes). Om inte filen ligger där letar du reda på den och flyttar den dit
  • Logga in i routerns inställningsmeny och avaktivera tillfälligt routerns brandvägg för att avgöra om den blockerar SoundTouch-funktionen
  • Om en NAS-enhet används kontrollerar du om den är tillgänglig för Windows Media Player eller iTunes. Om den inte är det så kommunicerar den förmodligen inte i nätverket. Prova att återställa enheten eller återansluta den till nätverket
  • Ta bort musikbiblioteket och lägg till det igen:
  1. Välj menyikonen (≡) > Inställningar > Musiktjänster > Musikbibliotek i appen
    Obs! Om inte menyikonen (≡) syns på datorn eller surfplattan kanske sidomenyn redan är öppen
  2. Markera musikbiblioteket
  3. Välj Ta bort musikbibliotek
  4. Välj Ta bort i popup-meddelandet för att bekräfta ditt val
  5. Lägg till musikbiblioteket på nytt genom att välja menyikonen (≡) > Lägg till tjänst > Musikbibliotek på NAS
  6. Ge biblioteket ett nytt namn (valfritt)
  7. Välj Lägg till musikbibliotek