Kostnadsfri frakt på beställningar på 450 SEK eller mer och kostnadsfri retur.

Det går inte att komma åt musikbiblioteket

Gäller:

mer...

Använd den här informationen om du har problem med ditt musikbibliotek.

  • Starta om datorn eller NAS-enheten där musikbiblioteket ligger
  • Återställ Bose-systemet
  • Om iTunes 12.2 eller senare används öppnar du iTunes och väljer iTunes > Inställningar > Avancerat. I Avancerade inställningar kontrollerar du att kryssrutan Dela iTunes Library-XML med andra program är markerad så att iTunes-biblioteket är tillgängligt för SoundTouch-systemet
  • Om iTunes 12.5.1 används på en Windows-dator kontrollerar du att filen iTunes Music Library.xml ligger på iTunes-standardplatsen (C:\Users\[username]\Music\iTunes). Om inte filen ligger där letar du reda på den och flyttar den dit
  • Logga in i routerns inställningsmeny och avaktivera tillfälligt routerns brandvägg för att avgöra om den blockerar SoundTouch-funktionen
  • Om en NAS-enhet används kontrollerar du om den är tillgänglig för Windows Media Player eller iTunes. Om den inte är det så kommunicerar den förmodligen inte i nätverket. Prova att återställa enheten eller återansluta den till nätverket
  • Ta bort musikbiblioteket och lägg till det igen:
  1. Välj menyikonen (≡) > Inställningar > Musiktjänster > Musikbibliotek i appen
    Obs! Om inte menyikonen (≡) syns på datorn eller surfplattan kanske sidomenyn redan är öppen
  2. Markera musikbiblioteket
  3. Välj Ta bort musikbibliotek
  4. Välj Ta bort i popup-meddelandet för att bekräfta ditt val
  5. Lägg till musikbiblioteket på nytt genom att välja menyikonen (≡) > Lägg till tjänst > Musikbibliotek på NAS
  6. Ge biblioteket ett nytt namn (valfritt)
  7. Välj Lägg till musikbibliotek

Hjälpte den här informationen?

Tack för feedbacken. Skriv gärna fler kommentarer här nedanför.
Vad synd att sidan inte levde upp till dina förväntningar. Berätta gärna hur din upplevelse var och hur vi kan göra den bättre.
Skicka
Ti ringraziamo per aver fornito ulteriore feedback