Använd den här informationen om du har problem med ditt musikbibliotek.
Det går inte att komma åt musikbiblioteket
Gäller:
- CineMate 220 home cinema system
- CineMate® 120-systemet
- CineMate® 130-systemet
- CineMate® 520-systemet
- Lifestyle 525 Series II home entertainment system
- Lifestyle 535 Series II home entertainment system
- Lifestyle 600 underhållningssystem
- Lifestyle 650 underhållningssystem
- Lifestyle® 135 underhållningssystem
- Lifestyle® 135 system II
- Lifestyle® 235 system II
- Lifestyle® 235 system III
- Lifestyle® 525 III-system
- Lifestyle® 535 underhållningssystem
- Lifestyle® SoundTouch® 135 underhållningssystem
- Lifestyle SoundTouch 525-system
- Lifestyle SoundTouch 535-system
- Wave® SoundTouch®-system
- Wave SoundTouch-system IV
- VideoWave III 46
- VideoWave III 55
- SoundTouch 300 soundbarhögtalare
- SoundTouch AM3 Wi-Fi-högtalarsystem
- SoundTouch Wireless Link-adapter
- SoundTouch 10 trådlös högtalare
- SoundTouch 120-system
- SoundTouch 130-system
- SoundTouch 20 trådlös högtalare
- SoundTouch® 20 system
- SoundTouch 30 trådlös högtalare
- SoundTouch® 30 system
- SoundTouch 520-system
- SoundTouch® Portable system
- SoundTouch SA-5-förstärkare
- Trådlös SoundTouch® serie II-adapter
- SoundTouch® Stereo JC system
- SoundTouch® 20 serie II Wi-Fi®-musiksystem
- SoundTouch® 30 serie II Wi-Fi®-musiksystem
- SoundTouch®-kontroll
- SoundTouch® Portable Wi-Fi®-musiksystem
- SoundTouch® SA-4-förstärkarpaket
- SoundTouch® Stereo JC serie II Wi-Fi®-musiksystem
- Trådlös SoundTouch®-adapter
- Bose Lifestyle SoundTouch 235 underhållningssystem
- SoundTouch 300 soundbarhögtalare
- SoundTouch soundbar system
- Lifestyle 550 home entertainment system
- Starta om datorn eller NAS-enheten där musikbiblioteket ligger
- Återställ Bose-systemet
- Om iTunes 12.2 eller senare används öppnar du iTunes och väljer iTunes > Inställningar > Avancerat. I Avancerade inställningar kontrollerar du att kryssrutan Dela iTunes Library-XML med andra program är markerad så att iTunes-biblioteket är tillgängligt för SoundTouch-systemet
- Om iTunes 12.5.1 används på en Windows-dator kontrollerar du att filen iTunes Music Library.xml ligger på iTunes-standardplatsen (C:\Users\[username]\Music\iTunes). Om inte filen ligger där letar du reda på den och flyttar den dit
- Logga in i routerns inställningsmeny och avaktivera tillfälligt routerns brandvägg för att avgöra om den blockerar SoundTouch-funktionen
- Om en NAS-enhet används kontrollerar du om den är tillgänglig för Windows Media Player eller iTunes. Om den inte är det så kommunicerar den förmodligen inte i nätverket. Prova att återställa enheten eller återansluta den till nätverket
- Ta bort musikbiblioteket och lägg till det igen:
- Välj menyikonen (≡) > Inställningar > Musiktjänster > Musikbibliotek i appen
Obs! Om inte menyikonen (≡) syns på datorn eller surfplattan kanske sidomenyn redan är öppen - Markera musikbiblioteket
- Välj Ta bort musikbibliotek
- Välj Ta bort i popup-meddelandet för att bekräfta ditt val
- Lägg till musikbiblioteket på nytt genom att välja menyikonen (≡) > Lägg till tjänst > Musikbibliotek på NAS
- Ge biblioteket ett nytt namn (valfritt)
- Välj Lägg till musikbibliotek