Om systemet är anslutet till Wi-Fi-nätverket men inte visas i Bose Music-appen kan du prova följande:
Gäller:
- Bose Soundbar 500
- Bose Smart Soundbar 700
- Bose Smart Speaker 500
- Bose Soundbar System Bundle
- Bose Home Speaker 300
- Bose Portable Smart Speaker
Stäng Bose Music-appen och öppna den igen
Kontrollera att Bose-systemet och den enhet som kör Bose Music-appen är anslutna till samma nätverk. Om nätverksnamn, lösenord eller säkerhetstyp nyligen har ändrats kan du läsa avsnittet Ansluta till ett annat nätverk
Kontrollera att Bose-systemet är placerat inom räckvidd för en stark Wi-Fi-signal. Om du använder en räckviddsförlängare (repeater), brygga (extender) eller accesspunkt, koppla bort dem för att se om problemet beror på dem. När de är bortkopplade, anslut Bose-systemet till nätverket genom att placera det inom räckvidd för huvudroutern och testa sedan systemet och anslutningen igen
Starta om den mobila enheten och återställ systemet genom att dra ur strömsladden från eluttaget, vänta 30 sekunder och återanslut sedan strömsladden till ett fungerande eluttag
Starta om routern genom att koppla från strömsladden i 30 sekunder
Internet-aktiverade enheter som är anslutna till samma nätverk, t.ex. en smart-tv, bärbar dator, spelkonsol, Blu-ray-spelare, surfplatta eller smarttelefon, kan ta upp för mycket av nätverkets bandbredd. Om någon av dessa enheter överför stora mängder data (t.ex. videostreaming) kan detta minska bandbredden för andra anslutna enheter, t.ex. Bose-systemet
Koppla bort dessa enheter för att se om det gör någon skillnad.
Logga in på routerns inställningsmeny och avaktivera routerns brandvägg tillfälligt för att se om den blockerar Bose Music-appen