NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.
Butiker Kundvagn

Bluetooth®-felsökning

det finns två termer som ofta förekommer i samband med bluetooth®: ”ihopparning” och ”anslutning”. ”ihopparning” betyder att en enhet länkas till en annan. när de väl har parats ihop sparas de i varandras minne tills de raderas manuellt. upp till två enheter kan parkopplas till headsetet samtidigt. när en enhet har parkopplats kan headsetet ”ansluta” till enheten för att ta emot ljud eller röst från den.

Jag kan inte para ihop mitt headset och min enhet.

Kontrollera att headsetet inte håller på att laddas. Headsetet kan inte paras ihop med en enhet om det är anslutet till laddaren.

kontrollera att bluetooth® är aktiverat för smarttelefonen eller den mobila enheten.

kontrollera att bluetooth®-headsetet befinner sig i rätt läge för att identifieras. om den blå lampan inte blinkar långsamt håller du ned flerfunktionsknappen så att headsetet kan identifieras. se para ihop med en bluetooth-enhet om du behöver mer hjälp med det här steget.

Flerfunktionsknappen

välj sök efter enheter eller liknande på enhetens bluetooth®-meny om bose ae soundlink inte finns med i listan.

Headsetet är redan ihopparat med enheten, men kan inte anslutas till den.

Kontrollera att headsetet befinner sig inom det rekommenderade avståndet på 10 meter från enheten.

kontrollera att bluetooth® är aktiverat för smarttelefonen eller den mobila enheten.

Gå till enhetens lista med ihopparade enheter och välj headsetet manuellt.

Du kan behöva rensa listan i headsetet och para ihop headsetet med enheten på nytt.

Obs! Detta medför att alla enheter som parats ihop med headsetet raderas och måste paras ihop med headsetet igen innan de kan anslutas.

Gör så här för att rensa headsetets lista med ihopparade enheter:

håll ned flerfunktionknappen och volymknappen i 10 sekunder.

Flerfunktionsknappen

Volym -

Nu kan headsetet identifieras igen (lila lampa blinkar långsamt) och du kan para ihop det med den mobiltelefon som du vill ansluta till.