NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.
Butiker Kundvagn

Bluetooth® – felsökning

det finns två termer när man pratar om bluetooth®: "ihopparning" och "anslutning." "ihopparning" är när en enhet introduceras för en annan. när de väl har parats ihop finns de kvar i varandras minne tills de tas bort manuellt. upp till sex enheter kan samtidigt vara ihopparade med bose® bluetooth®-headsetet. när en enhet är ihopparad kan headsetet "ansluta" till den enheten för att ta emot ljud eller röst från enheten.

Mitt headset går inte att para ihop med min enhet.

Kontrollera att headsetet inte laddas. Headsetet kan inte paras ihop med en enhet om det är kopplat till laddaren

se till att bluetooth® är påslaget på din smartphone eller mobila enhet

se till att bluetooth®-headsetet är i upptäckbart läge. om den blå lampan inte blinkar långsamt, tryck på och håll ner samtalsknappen för att sätta headsetet i upptäckbart läge. se ihopparning av headset och enhet om du behöver mer hjälp med detta steg

Samtal

i din enhets bluetooth®-meny väljer du "leta efter enheter" eller liknande om du inte hittar "bose bt1" på listan

Mitt headset är redan ihopparat men ansluter inte till enheten.

kontrollera att ditt bluetooth®-headset i enlighet med rekommendationen befinner sig inom 10 meter från den ihopparade enheten

se till att bluetooth® är påslaget på din smartphone eller mobila enhet

Gå in på enhetens ihopparningslista och välj BT1 manuellt

Du måste rensa din ihopparningslista på headsetet och på nytt para ihop headsetet med enheten

Obs! Processen tar bort alla enheter som har parats ihop med ditt headset, så var och en av dem måste paras ihop på nytt innan de kan anslutas igen.

Gör så här för att rensa ihopparningslistan på ditt headset:

håll ner samtals- och volymknapparna på headsetet i tio sekunder

Samtal

Volym -

Nu återställs ditt headset till upptäckbart läge (blå lampa som blinkar långsamt) och du kan på nytt para ihop det med den mobiltelefon som du vill ansluta till