NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.
Butiker Kundvagn

Det går inte att ansluta till det trådlösa nätverket

Gäller:

mer...

Prova följande om du inte kan ansluta SoundTouch-systemet till högtalaren:

Gör följande om du konfigurerar systemet för första gången:

Om inte SoundTouch-systemet är Bluetooth-aktiverat ska du inte ställa in routern på läget N-only/5 GHz only. Använd läget 2,4 GHz eller 2,4/5 GHz (kallas ibland ”B/G/N” eller ”blandat (mixed)” läge)

Kontrollera att systemet är inom den trådlösa routerns räckvidd

Starta om datorn eller den mobila enheten och öppna SoundTouch-appen igen

Återställ SoundTouch-systemet.

Logga in på routern och kontrollera säkerhetsinställningarna för det trådlösa nätverket. Den trådlösa säkerheten ska inte vara inställd på Enterprise

Prova den alternativa inställningsmetoden. 

Gör följande om systemet redan är anslutet till nätverket:

Starta om routern genom att koppla från strömsladden i 30 sekunder

Återställ Bose-produkten.

Om nätverkets namn, lösenord eller säkerhetstyp nyligen har ändrats uppdaterar du nätverksinställningarna i SoundTouch-appen. Se Ansluta till ett Wi-Fi-nätverk efter att lösenordet har ändrats om du behöver hjälp

Om du försöker att ansluta till ett nytt nätverk ser du Ansluta till ett annat Wi-Fi-nätverk

Om systemet har ställts in för fler än ett Wi-Fi-nätverk kan det ta upp till två minuter att ansluta eftersom systemet försöker att ansluta till det senast använda nätverket av de fyra som det lagrar i minnet

Anslut om möjligt några andra trådlösa enheter (t.ex. Blu-ray-spelare och spelsystem) till nätverket med en Ethernet-kabel. Det ökar det trådlösa nätverkets bandbredd, vilket kan förbättra prestandan för trådlösa enheter i nätverket

Avaktivera tillfälligt säkerhets-, antivirus- och brandväggsprogramvara som körs på datorn för att avgöra om sådan programvara orsakar problemet. Om problemet är relaterat till säkerhetsprogramvara öppnar du programvarans inställningar och ser till att SoundTouch-appen inte blockeras. Det gör du normalt genom att skapa ett ”undantag” för SoundTouch-appen

Prova att öka antalet enheter som får ansluta till routern. Den kan ha ställts in för ett lägre antal än antalet trådlösa enheter som försöker att ansluta till routern

Kontrollera att routerns inbyggda programvara är uppdaterad

Flytta källor till trådlös interferens som kan påverka systemet, t.ex. trådlösa routrar, trådlösa telefoner, tv-apparater, mikrovågsugnar, Apple AirPort Express och liknande apparater

Använd inte SoundTouch-system på samma plats som ett Bose AL8-system