Prova följande om du inte kan ansluta SoundTouch-systemet till högtalaren:
Gör följande om du konfigurerar systemet för första gången:
Prova följande om du inte kan ansluta SoundTouch-systemet till högtalaren:
Gör följande om du konfigurerar systemet för första gången:
Kontrollera att systemet är inom den trådlösa routerns räckvidd
Starta om datorn eller den mobila enheten och öppna SoundTouch-appen igen
Återställ SoundTouch-systemet.
Prova den alternativa inställningsmetoden.
Gör följande om systemet redan är anslutet till nätverket:
Starta om routern genom att koppla från strömsladden i 30 sekunder
Återställ Bose-produkten.
Om nätverkets namn, lösenord eller säkerhetstyp nyligen har ändrats uppdaterar du nätverksinställningarna i SoundTouch-appen. Se Ansluta till ett Wi-Fi-nätverk efter att lösenordet har ändrats om du behöver hjälp
Om du försöker att ansluta till ett nytt nätverk ser du Ansluta till ett annat Wi-Fi-nätverk
Anslut om möjligt några andra trådlösa enheter (t.ex. Blu-ray-spelare och spelsystem) till nätverket med en Ethernet-kabel. Det ökar det trådlösa nätverkets bandbredd, vilket kan förbättra prestandan för trådlösa enheter i nätverket
Avaktivera tillfälligt säkerhets-, antivirus- och brandväggsprogramvara som körs på datorn för att avgöra om sådan programvara orsakar problemet. Om problemet är relaterat till säkerhetsprogramvara öppnar du programvarans inställningar och ser till att SoundTouch-appen inte blockeras. Det gör du normalt genom att skapa ett ”undantag” för SoundTouch-appen
Flytta källor till trådlös interferens som kan påverka systemet, t.ex. trådlösa routrar, trådlösa telefoner, tv-apparater, mikrovågsugnar, Apple AirPort Express och liknande apparater
Använd inte SoundTouch-system på samma plats som ett Bose AL8-system