Gratis frakt och gratis retur
 

Inget ljud hörs från en Bluetooth®-enhet

Gäller:

  • Bluetooth®-ljudadapter

om du inte hör något ljud när du använder bose® bluetooth-ljudadaptern kan du prova följande steg för att lösa problemet:

kontrollera att kabeln från adaptern till ljuduppspelningsenheten är ansluten till en input-kontakt på uppspelningsenheten. mer information om hur du kopplar in systemet finns i ställa in bluetooth-ljudadaptern

Om ljuduppspelningsenheten har flera ingångar (t.ex. en förstärkare i en hemmabioanläggning) måste du kontrollera att rätt ingång är vald på förstärkaren. Till exempel, om adaptern är ansluten till "AUX"-kontakten på förstärkaren måste du välja "AUX"-ingången på förstärkaren

kontrollera att ljud spelas upp på bluetooth-enheten och inte har pausats

kontrollera att volymnivån på både bluetooth-enheten och ljuduppspelningsenheten är tillräckligt hög och att ljudet inte har stängts av

kontrollera att bluetooth-enheten är ihopparad med adaptern. mer information finns i para ihop med en bluetooth-multimedieenhet

flytta bluetooth-enheten bort från andra enheter som genererar elektromagnetiska störningar, till exempel en annan bluetooth-aktiverad enhet, en trådlös telefon, en mikrovågsugn eller en trådlös router

prova att ta bort adaptern från listan över tidigare ihopparade enheter i enhetens bluetooth-inställningar. rensa sedan adapterns minne med tidigare ihopparade enheter genom att hålla ned bluetooth-knappen på adaptern i tio sekunder. om åtgärden bekräftas blinkar lampan på adaptern i vitt. para ihop enheten och försök igen. mer information finns i para ihop med en bluetooth-multimedieenhet.

Hjälpte den här informationen?

Tack för feedbacken. Skriv gärna fler kommentarer här nedanför.
Vad synd att sidan inte levde upp till dina förväntningar. Berätta gärna hur din upplevelse var och hur vi kan göra den bättre.
Skicka
Ti ringraziamo per aver fornito ulteriore feedback