14 April 2017

NYA BOSE SOUNDLINK® COLOR BLUETOOTH®-HÖGTALARE II

Den mycket omtyckta Color nu uppdaterad - vattenresistent och med ny design

April 2017 – Bose presenterar idag en ny medlem i sin ikoniska högtalarfamilj SoundLink Bluetooth: SoundLink Color II. Den nya, mer robusta och vattentåliga konstruktionen i nya färger har samma djärva ljudbild som sin föregångare. Nya Color II ger en ännu bättre kombination av prestanda, hållbarhet och nöje än sin föregångare, vilket gör den idealisk att ta med nästan var som helst.

Color II ansluts trådlöst till smartphones och surfplattor och ett ögonblick senare spelar den strömmande musik. Med tryck i basen via Bose patenterade konstruktion med dubbla och motsatt monterade passiva spolar, som på ett smart sätt omvandlar vibration till kraftfull uteffekt och maximerar varje cm av det kompakta höljet. Color II är ca 13 cm bred och hög, 5 cm djup - och väger endast 540 gram - Color II känner inga begränsningar genom sin storlek utan spelar imponerande högt, fylligt och klart.

Color II är byggd för vardaglig användning och har en IPX4-klassning för vattenresistens, vilket innebär att den tål alltifrån poolstänk och spill till att användas ute när det regnar. Den nya mjuka silikonytan inte bara känns och ser bra ut, den hjälper också till att absorbera stötar och slag. Och den levereras i nya färger - Aquatic Blue, Coral Red, Soft Black samt Polar White.

Color II har integrerad NFC-teknik som ger snabb uppkoppling och med röstmeddelanden blir installationen enkel. Den har en inbyggd mikrofon så du kan hantera samtal använda Siri, Google Now™ och andra röststyrda assistenttjänster. Ett litiumjonbatteri ger upp till åtta timmars drift och laddas via USB. Och tillsammans med den effektiva Bose Connect app:en finns fler funktioner snabbt åtkomliga, såsom att ansluta enheter, växla mellan dessa och uppdatera programvaran med mera.

Pris och tillgänglighet

SoundLink Color Bluetooth-högtalare II finns tillgänglig i maj för 1499 SEK. SoundLink-serien säljs via Bose.se samt utvalda auktoriserade Bose-återförsäljare och i Bose Stores. Bose Connect-appen kan hämtas nu på App Store eller Google Play.

OM BOSE CORPORATION

Pressmeddelande som PDF