Fastställ om problemet rör appen eller produkten som ska paras ihop.
Prova att para ihop produkten med en annan enhet eller med samma enhet, men utan att använda Bose Connect-appen. Mer information finns i Ansluta mobila enheter. Om produkten ändå inte paras ihop ser du Det går inte att ansluta till den mobila enheten.
Gäller:
Stäng Bose-appen och öppna den igen
Hur appar stängs varierar beroende på enhet och operativsystem. På de flesta iOS-enheter trycker du två gånger på hemknappen för att visa appar som körs, sveper åt vänster eller höger för att hitta appen och sveper uppåt i appen för att stänga den. På många Android-enheter trycker du på knappen Senaste för att visa appar som körs och sveper bort Connect-appen för att stänga den.
Starta om den Bluetooth-aktiverade enheten
Ett fel kan ha uppstått i enheten som gör att den måste återställas. Detta görs vanligen genom att stänga av enheten och, om möjligt, ta ut batteriet i 15 sekunder. Sätt tillbaka batteriet (om det har tagits ut) och slå på enheten.
Aktivera positioneringstjänster om det är en Android 6-enhet
Enheter med Android 6 måste ha platsbehörighet och positioneringstjänster aktiverade för att kunna söka efter Bluetooth-lågenergienheter såsom Bose-produkten. Aktivera positioneringstjänster/GPS på den enhet som ska paras ihop. Var inställningen ligger varierar beroende på enhet, men normalt finns den i aviseringspanelen eller via Inställningar > Allmänt > Plats. Försök sedan att para ihop enheten.
Para ihop enheten via appen om det är en enhet med Android 6 eller senare
Vid den första användningen på en enhet med Android 6 eller senare måste produkten paras ihop i Bose Connect-appen för att synas i appen. Detta gäller även om enheten redan har parats ihop utanför Bose Connect-appen via Bluetooth-menyn i Android. Därefter ansluts appen automatiskt till enheten. Mer information om ihopparning finns i Ansluta mobila enheter.
Rensa Bose Connect-appcachen om du har en Android-enhet
Rensa Bose Connect-appens cache om du använder en Android-enhet. Tillvägagångssättet för att göra detta varierar beroende på enhet och Android-version, men vanligtvis ska du öppna enhetens inställningsmeny och välja Appar eller Program > Bose Connect > Rensa cache > Rensa data. Obs! I och med detta återställs alla Bose Connect-appinställningar.