Gratis frakt och gratis retur
 

Bose Connect-appen hittar inte enheten

Gäller:

Fastställ om problemet rör appen eller produkten som ska paras ihop.
Prova att para ihop produkten med en annan enhet eller med samma enhet, men utan att använda Bose Connect-appen. Mer information finns i Ansluta mobila enheter. Om produkten ändå inte paras ihop ser du Det går inte att ansluta till den mobila enheten.

Stäng Bose-appen och öppna den igen
Hur appar stängs varierar beroende på enhet och operativsystem. På de flesta iOS-enheter trycker du två gånger på hemknappen för att visa appar som körs, sveper åt vänster eller höger för att hitta appen och sveper uppåt i appen för att stänga den. På många Android-enheter trycker du på knappen Senaste för att visa appar som körs och sveper bort Connect-appen för att stänga den.

Starta om den Bluetooth-aktiverade enheten
Ett fel kan ha uppstått i enheten som gör att den måste återställas. Detta görs vanligen genom att stänga av enheten och, om möjligt, ta ut batteriet i 15 sekunder. Sätt tillbaka batteriet (om det har tagits ut) och slå på enheten.

Aktivera positioneringstjänster om det är en Android 6-enhet
Enheter med Android 6 måste ha platsbehörighet och positioneringstjänster aktiverade för att kunna söka efter Bluetooth-lågenergienheter såsom Bose-produkten. Aktivera positioneringstjänster/GPS på den enhet som ska paras ihop. Var inställningen ligger varierar beroende på enhet, men normalt finns den i aviseringspanelen eller via Inställningar > Allmänt > Plats. Försök sedan att para ihop enheten.

Para ihop enheten via appen om det är en enhet med Android 6 eller senare
Vid den första användningen på en enhet med Android 6 eller senare måste produkten paras ihop i Bose Connect-appen för att synas i appen. Detta gäller även om enheten redan har parats ihop utanför Bose Connect-appen via Bluetooth-menyn i Android. Därefter ansluts appen automatiskt till enheten. Mer information om ihopparning finns i Ansluta mobila enheter.

Rensa Bose Connect-appcachen om du har en Android-enhet
Rensa Bose Connect-appens cache om du använder en Android-enhet. Tillvägagångssättet för att göra detta varierar beroende på enhet och Android-version, men vanligtvis ska du öppna enhetens inställningsmeny och välja Appar eller Program > Bose Connect > Rensa cache > Rensa data. Obs! I och med detta återställs alla Bose Connect-appinställningar.

Hjälpte den här informationen?

Tack för feedbacken. Skriv gärna fler kommentarer här nedanför.
Vad synd att sidan inte levde upp till dina förväntningar. Berätta gärna hur din upplevelse var och hur vi kan göra den bättre.
Skicka
Ti ringraziamo per aver fornito ulteriore feedback