Om du har problem med att ansluta hörlurarna till Bose Music-appen kan du prova något av följande. Försök sedan ansluta hörlurarna igen.
Stäng av hörlurarna och slå sedan på dem igen.
Stäng Bose Music-appen på enheten och svep bort den för att stänga den helt. Öppna sedan appen igen och försök ansluta igen.
- I iOS trycker du två gånger på hemknappen och sveper bort Bose Music-appen.
- På en Android-enhet trycker du på knappen Senaste och sveper bort Bose Music-appen.
Om hörlurarna laddas tar du bort laddningskabeln. Det går inte att ansluta hörlurarna till appen medan de laddas.
Se till att Bose Music-appen och hörlurarna är uppdaterade. Kontrollera om det finns några appuppdateringar i appbutiken. Gå till btu.Bose.com för att söka efter eventuella uppdateringar till hörlurarna.
Ta bort hörlurarna från mobilenhetens minne:
- I enhetens Bluetooth®-inställningar tittar du i listan över tidigare anslutna Bluetooth-produkter.
- Hitta dina Bose-hörlurar och ta bort dem från listan genom att trycka på Glöm, Avsluta parkopplingen, Ta bort eller ett liknande alternativ. Hörlurarna kan förekomma flera gånger i listan. Ta bort alla förekomster.
Rensa Bluetooth-enhetens minne i hörlurarna:
- Sätt på hörlurarna.
- Håll in strömknappen/Bluetooth-knappen i tio sekunder tills du hör ”Bluetooth device list cleared” (Listan över Bluetooth-enheter rensad).
På Apple iOS-enheter ska du se till att inte trycka på Avbryt under installationen:
- När du har valt produkt i Bose-appen på skärmen Koppla upp dig visas Välj ett tillbehör.
- Stäng inte popup-fönstret. Det kan ta upp till två minuter innan hörlurarna visas i popup-fönstret.
- När hörlurarna visas väljer du dem. Tryck sedan på Para ihop när du uppmanas till det. Mer information finns i Konfigurera hörlurarna.
Starta om den mobila enheten genom att stänga av den helt och sedan slå på den igen.
Avinstallera Bose Music-appen och installera sedan om den från appbutiken för din mobila enhet.
Återställ hörlurarna. Mer information finns i Återställa hörlurarna.