NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.
Butiker Kundvagn

Inget ljud hörs från de trådlösa surroundhögtalarna

Om du inte hör något ljud från de trådlösa surroundhögtalarna (tillval) kan du prova följande:

Prova att spela innehåll där du vet att ljud spelas upp i de bakre högtalarna. Hur mycket ljud som hörs i de bakre högtalarna kan variera beroende på källmaterial. För musik och de flesta tv-program spelas vanligtvis inget ljud i de bakre högtalarna på ett surroundljudsystem. För filmer och videospel brukar däremot ljud spelas i de bakre högtalarna, men inte konstant

Förvänta dig att graden av ljud från de bakre högtalarna varierar beroende på vad som spelas.

Se till en surroundhögtalarna är påslagna på soundbarhögtalarens justeringsskärm

  1. Välj din soundbarhögtalare på Min Bose-skärmen i Bose Music-appen (nås via hörlurs- och högtalarikonen i det övre vänstra hörnet)
  2. Tryck på bilden på soundbarhögtalaren i det nedre högra hörnet på skärmen
  3. I avsnittet för tillbehörsinställningar ska växlingsreglaget för surroundhögtalarna stå i högerläge för att tillbehöret ska fungera
  • Om växlingsreglaget står i vänsterläge trycker du på det en gång för att slå på surroundhögtalarna
  • Om växlingsreglaget står i högerläge trycker du på det två gånger för att slå på ljudet till surroundhögtalarna på nytt

Kontrollera surroundhögtalarnas status genom att observera lampans färg och blinkningsmönster på varje trådlös mottagares framsida

Lampans aktivitetBasmodulens status
Fast vitt skenAnsluten till soundbarhögtalaren
Blinkar gultKlar att anslutas till soundbarhögtalaren. Se Ansluta de trådlösa surroundhögtalarna (tillval).
Fast gult sken (svagt)Bortkopplade från soundbarhögtalaren. Återställ den trådlösa mottagaren genom att dra ur strömsladden från eluttaget, vänta 30 sekunder och återanslut sedan strömsladden till ett fungerande eluttag.
Blinkar vittEn programvaruuppdatering hämtas
SläcktEnergisparläge
Blinkar röttEtt oåterkalleligt fel har inträffat. Kontakta Boses kundtjänst.

Om ljudkällan är en enhet som är ansluten till tv:n kanske tv:n inte spelar upp 5.1-ljud – en flerkanalig signal som levererar diskret ljud via surroundhögtalare. Vissa tv-apparater spelar bara upp 2.0-ljudsignaler i stereo från anslutna enheter, även om källinnehållet är i 5.1. Se efter i tv:ns bruksanvisning om du vill veta om den kan spela upp 5.1-signaler från en ansluten enhet

Kontrollera om det finns några källor till trådlös störning inom en meter från soundbarhögtalaren eller den trådlösa mottagaren. Exempel på enheter som kan påverka systemets trådlösa prestanda är sladdlösa telefoner, Wi-Fi®-routrar, trådlösa skrivare och mikrovågsugnar

För att identifiera möjliga störningskällor kan du testa att tillfälligt koppla ur enheten och starta om Bose-systemet. Då märker du om prestandan har förbättrats. 

Flytta Bose-systemet eller den enhet som orsakar störningar. Det kan krävas minst 1,8 meters avstånd mellan de två enheterna. Om enheten inte kan flyttas, byt Wi-Fi-kanal eller trådlös frekvens för den.

Återställ soundbarhögtalaren och de trådlösa mottagarna genom att dra ur strömsladden från eluttaget, vänta 30 sekunder och återanslut sedan strömsladden till ett fungerande eluttag

Kontrollera skicket på högtalarkablarna samt deras anslutningar mellan de trådlösa mottagarna, högtalaradaptrar och surroundhögtalare. Byt ut alla kablar som kan ha skadats eller kommit i kläm

Kör ADAPTiQ för att säkerställa att surroundhögtalarna har integrerats i systemet och kalibrerats för lyssningsområdet. Se efter i avsnittet ADAPTiQ-ljudkalibrering om du vill veta mer