Gratis frakt om du beställer idag.
 

Dålig ljudkvalitet från en Bluetooth®-enhet

Gäller:

  • Bluetooth®-ljudadapter

får du dålig ljudkvalitet på en enhet som du kopplat till en bluetooth-ljudadapter från bose®? prova då följande:

Kontrollera att den kabel du kopplat till adaptern och uppspelningsenheten är hel, fullt fungerande och ordentligt inkopplad. Prova om möjligt med en annan kabel.

stäng av eller justera inställningarna för eventuella tonkontroller (bas och diskant) och ljudeffekter (surroundljud och reverb) på bluetooth-enheten/uppspelningsenheten.

bluetooth-enheten kanske inte befinner sig inom täckningsområdet. prova med att flytta den närmare adaptern.

flytta bort bluetooth-enheten från andra enheter som genererar elektromagnetiska störningar, till exempel en annan bluetooth-aktiverad enhet, en trådlös telefon, en mikrovågsugn eller en trådlös router.

om bluetooth-enheten ligger i din ficka placerar du den fritt, så att kroppen inte är placerad mellan enheten och högtalaren.

minska antalet program som körs på bluetooth-enheten. om du kör många program kan de interna resurserna som används för att överföra radiosignaler minska. ljudkvalitet och playback kan förbättras om du stänger program som inte behöver användas.

prova med att stänga av wi-fi® på bluetooth-enheten.

prova med att koppla bort bluetooth -enheten från adaptern genom att hålla bluetooth -knappen på adaptern nedtryckt i 10 sekunder. lampan på knappen blinkar som bekräftelse. koppla enheten till adaptern på nytt och försök sedan igen. information om hur du parkopplar enheten hittar du i parkoppla en bluetooth -multimedieenhet.

om det inte går att koppla bluetooth-enheten till adaptern kan du läsa jag lyckas inte koppla adaptern till bluetooth-enheten.

Var det här till hjälp?

Skicka

Tack för att du skickat in dina kommentarer.