Prova följande om det inte går att spela upp vissa spår i musikbiblioteket.
Gäller:
- SoundTouch 300 soundbarhögtalare
- SoundTouch Wireless Link-adapter
- SoundTouch 10 trådlös högtalare
- SoundTouch 130-system
- SoundTouch 120-system
- SoundTouch 20 trådlös högtalare
- SoundTouch® 20 system
- SoundTouch® 220 Hemmabiosystemet
- SoundTouch 30 trådlös högtalare
- SoundTouch® 30 system
- SoundTouch 520-system
- SoundTouch® Portable system
- SoundTouch SA-5-förstärkare
- Trådlös SoundTouch® serie II-adapter
- SoundTouch® Stereo JC system
- SoundTouch® 20 serie II Wi-Fi®-musiksystem
- SoundTouch® 30 serie II Wi-Fi®-musiksystem
- SoundTouch®-kontroll
- SoundTouch® Portable Wi-Fi®-musiksystem
- SoundTouch® SA-4-förstärkarpaket
- SoundTouch® Stereo JC serie II Wi-Fi®-musiksystem
- Trådlös SoundTouch®-adapter
- Wave® SoundTouch®-system
- Wave SoundTouch-system IV
- Lifestyle 600 underhållningssystem
- Lifestyle 650 underhållningssystem
- CineMate® 120-systemet
- CineMate® 130-systemet
- CineMate® 520-systemet
- CineMate 220 home cinema system
- Lifestyle 525 Series II home entertainment system
- Lifestyle 535 Series II home entertainment system
- Lifestyle® 135 underhållningssystem
- Lifestyle® 135 system II
- Lifestyle® 235 system II
- Lifestyle® 235 system III
- Lifestyle® 525 III-system
- Lifestyle® 535 underhållningssystem
- Lifestyle® SoundTouch® 135 underhållningssystem
- Bose Lifestyle SoundTouch 235 underhållningssystem
- Lifestyle SoundTouch 525-system
- Lifestyle SoundTouch 535-system
- VideoWave III 46
- VideoWave III 55
- SoundTouch 300 soundbarhögtalare
- SoundTouch soundbar system
- Lifestyle 550 home entertainment system
Om spåren nyligen har lagts till synkroniserar du musikbiblioteket på nytt för att uppdatera bibliotekets tillgängliga spår. Anvisningar finns i Synkronisera ett musikbibliotek
Om iTunes 12.2 eller senare används öppnar du iTunes och väljer iTunes > Inställningar > Avancerat. I Avancerade inställningar kontrollerar du att kryssrutan Dela iTunes Library-XML med andra program är markerad så att iTunes-biblioteket är tillgängligt för SoundTouch-systemet
Om datorn med musikbiblioteket har uppdaterats till ett nyare operativsystem kan du prova att ta bort biblioteket och sedan lägga till det igen i ditt SoundTouch-konto:
- Öppna SoundTouch-appen på datorn där musikbiblioteket ligger
- Välj menyikonen (≡) i det övre vänstra hörnet och välj Inställningar > Musiktjänster > Musikbibliotek (Obs! Om inte menyikonen (≡) syns på datorn eller surfplattan kanske sidomenyn redan är öppen)
- Välj biblioteket som visar Den här datorn
- Välj Ta bort musikbibliotek. Ett popup-meddelande öppnas
- Välj Ta bort
- Lägg till musikbiblioteket i SoundTouch-kontot igen. Se Lägga till ett musikbibliotek i SoundTouch om du behöver hjälp
Se ljudspårets filtyp och kontrollera att det är ett av de stödda formaten som anges nedan (Obs! Dessa format har inga kända bithastighetsbegränsningar, men samplingshastigheterna är begränsade till 96 kHz):
- MP3
- AAC (exklusive skyddade filer)
- M4A (inklusive Apple Lossless [ALAC]-filer)
- WMA (exklusive WMA Lossless-filer)
Filtyper som inte stöds behöver antingen konverteras, rippas eller hämtas på nytt i ett av formaten som stöds ovan
Gör följande om filen är en ljudbok med filtillägget m4b:
- Leta upp filen på datorn eller NAS-enheten
- Ändra filens tillägg från m4b till m4a
- Lägg till filen i musikbiblioteket igen. Om du använder iTunes högerklickar du på filen i iTunes och väljer Visa info > Alternativ. Ställ in Medietyp på Musik
- Synkronisera musikbiblioteket. Anvisningar finns i Synkronisera ett musikbibliotek
Sök efter spåret i programmet som hanterar ditt musikbibliotek (Windows Media Player eller iTunes) och kontrollera att det går att spela upp i programmet. Om inte är det fel på spåret
Molnlagring stöds inte. I stället kan du hämta önskade spår från molnet till datorn eller NAS-enheten där musikbiblioteket ligger och sedan synkronisera biblioteket på nytt. Anvisningar finns i Synkronisera ett musikbibliotek