NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.
Butiker Kundvagn

Det går inte att komma åt vissa spår i musikbiblioteket

Gäller:

mer...

Prova följande om det inte går att spela upp vissa spår i musikbiblioteket.

Om spåren nyligen har lagts till synkroniserar du musikbiblioteket på nytt för att uppdatera bibliotekets tillgängliga spår. Anvisningar finns i Synkronisera ett musikbibliotek

Om iTunes 12.2 eller senare används öppnar du iTunes och väljer iTunes > Inställningar > Avancerat. I Avancerade inställningar kontrollerar du att kryssrutan Dela iTunes Library-XML med andra program är markerad så att iTunes-biblioteket är tillgängligt för SoundTouch-systemet

Om datorn med musikbiblioteket har uppdaterats till ett nyare operativsystem kan du prova att ta bort biblioteket och sedan lägga till det igen i ditt SoundTouch-konto:

  1. Öppna SoundTouch-appen på datorn där musikbiblioteket ligger
  2. Välj menyikonen (≡) i det övre vänstra hörnet och välj Inställningar > Musiktjänster > Musikbibliotek (Obs! Om inte menyikonen (≡) syns på datorn eller surfplattan kanske sidomenyn redan är öppen)
  3. Välj biblioteket som visar Den här datorn
  4. Välj Ta bort musikbibliotek. Ett popup-meddelande öppnas
  5. Välj Ta bort
  6. Lägg till musikbiblioteket i SoundTouch-kontot igen. Se Lägga till ett musikbibliotek i SoundTouch om du behöver hjälp

Se ljudspårets filtyp och kontrollera att det är ett av de stödda formaten som anges nedan (Obs! Dessa format har inga kända bithastighetsbegränsningar, men samplingshastigheterna är begränsade till 96 kHz):  

  • MP3
  • AAC (exklusive skyddade filer)
  • M4A (inklusive Apple Lossless [ALAC]-filer)
  • WMA (exklusive WMA Lossless-filer)  

Filtyper som inte stöds behöver antingen konverteras, rippas eller hämtas på nytt i ett av formaten som stöds ovan

Gör följande om filen är en ljudbok med filtillägget m4b:  

  1. Leta upp filen på datorn eller NAS-enheten
  2. Ändra filens tillägg från m4b till m4a
  3. Lägg till filen i musikbiblioteket igen. Om du använder iTunes högerklickar du på filen i iTunes och väljer Visa info > Alternativ. Ställ in Medietyp på Musik
  4. Synkronisera musikbiblioteket. Anvisningar finns i Synkronisera ett musikbibliotek

Sök efter spåret i programmet som hanterar ditt musikbibliotek (Windows Media Player eller iTunes) och kontrollera att det går att spela upp i programmet. Om inte är det fel på spåret

Molnlagring stöds inte. I stället kan du hämta önskade spår från molnet till datorn eller NAS-enheten där musikbiblioteket ligger och sedan synkronisera biblioteket på nytt. Anvisningar finns i Synkronisera ett musikbibliotek