BOSE PRESENTERAR PORTABLE HOMESPEAKER

Batteridriven Wi-Fi och Bluetooth, inbyggd röstkontroll, AirPlay 2 och Spotify Connect – via en fantastisk högtalare

Oktober 2019 - Bose presenterar idag Bose® Portable Home Speaker, en ultraanvändbar, kompakt högtalare som kombinerar bekvämligheten med batteridrift och enkelheten med Bluetooth® och röststyrning, paketerat i en modern ny design. Den nya bärbara högtalaren har också ett förbättrat 360-graders ljud, djupare bas än någon annan bärbar smarthögtalare, och en vikt på endast dryga kilot för att enkelt kunna ta med dig - från rum till rum, utomhus och varhelst du vistas. Bose Portable Home Speaker finns i färgerna Triple Black och Luxe Silver och tillgänglig i butik i oktober för 4099 SEK.

Bose Portable Homespeaker har upp till 12 timmars batteritid och räcker från morgon till kväll utan nätanslutning. Med Bluetooth kan ljudspår strömmas direkt från din telefon eller surfplatta. Via Wi-Fi säger du bara ordet - och Bose egenutvecklade röstupptagningssystem kommer att fungera med Google Assistant och Amazon Alexa, som båda finns inbyggda för att ge åtkomst till spellistor, podcasts, nyheter, väder, smarta hemenheter med mera. Välj AirPlay 2 för att spela musik från Apple-enheter, eller Spotify Connect för att lyssna direkt från Spotify-appen. Och allt avlyssnas via ett nyutvecklat akustikpaket från Bose som gör att allt låter bättre.

- Alla Bose smarthögtalare har Bluetooth och Wi-Fi, men Portable är den första som har ett laddningsbart batteri - tillsammans med en rad funktioner som alla önskar och älskar, säger Ben Burns, produktchef för Bose-högtalare. Vi levde med den på samma sätt som vem som helst skulle göra – tillsammans med våra familjer och vänner och utanför jobbet - för att säkerställa att det var den typen av produkt vi själva ville använda, dag efter dag. Och det var det. Och vi tror att människor som tar med den hem kommer att känna likadant.

Knapparna på ovansidan är för att styra den grundläggande funktionaliteten, inklusive Bose egenutvecklade mikrofonsystem - som bryter strömmen till mikrofonerna när de inte används och därmed eliminerar alla möjligheter att bli avlyssnad eller inspelad. Där finns också knappar för på/av, volym, spela/pausa och hoppa över ljudspår, starta eller avsluta virtuella assistenter och Bluetooth-källor.

Bose Music-appen erbjuder ytterligare funktionalitet och gör installation och uppdateringar enkla och intuitiva. Bläddra i innehåll, byt musiktjänster, skapa ett flerrumssystem med andra Bose smarta högtalare och ljudlimpor samt ladda ner mjukvara för nya funktioner. I år kommer möjligheten att para ihop Portable med en Bose SoundLink-högtalare för synkroniserat, röststyrt ljud - ett välkomnande framsteg för miljontals SoundLink Micro-, Color-, Mini- och Revolve-ägare runt om i världen. Nästa år kommer möjligheten att koppla ihop två bärbara enheter för en fantastisk 360-graders stereoupplevelse.

Den bärbara högtalaren är cylindrisk, 191 mm hög och drygt 119 mm bred och tillverkad i ett sömlöst, anodiserat aluminiumhölje som formats exakt för bästa ljudprestanda. På insidan finns tre passiva element, en high-excursion driver och en egenutvecklad deflektor för att kunna ge ett tydligt, naturtroget ljud i alla riktningar - inklusive ett basljud som annars bara återfinns i större högtalare. Till skillnad från konventionella högtalare krävs heller ingen perfekt lyssnarplats för den bästa ljudupplevelsen – den ger samma, fantastiska ljudupplevelse oavsett hur eller var den placerats. Och till skillnad mot vanliga ljudsystem med en högtalare, där vänster- och högerkanalerna kan motverka varandra och lämna hörbara luckor i musiken - kommer Portable inte att göra det. Bose monosignalteknologi gör korrigeringar i realtid, så att du hör allt som artisten spelade in.

Den nya Bose Portable är vattentålig med en IPX4-klassificering för att klara spill, stänk och regn; och den är robust nog att motstå fall, slag och knuffar. Den levereras med ett integrerat bärhandtag för bekvämlighet och kan laddas via standard USB-C, eller en laddocka som säljs separat för 339 SEK.

Bose Smart Speaker-familj

Bose familj av smarthögtalare omfattar nu tre högtalare – Portable Home Speaker, Home Speaker 500 och 300; samt två ljudlimpor - Soundbar 700 och 500. Samtliga med Bluetooth och Wi-Fi. De fungerar alla briljant både fristående och tillsammans som ett flerrumssystem. Varje enhet ger en överlägsen ljudprestanda för sin storlek och använder Bose röstupptagningssystem med egenutvecklad mikrofonteknologi som Bose utvecklat för militära-, flyg- och konsumenthörlurar. Och de blir alla bara bättre med åren.

Bose smarta högtalare och tillbehör säljs direkt från Bose.se, i Bose butiker och via utvalda återförsäljare.

Om Bose Corporation