NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.

6 februari 2018

SLÄPP LOSS LJUDET MED HELT TRÅDLÖSA SOUNDSPORT FREE

6 februari 2018 - Bose presenterar idag ett tillägg till sin serie trådlösa hörlurar. De nya SoundSport® Free-hörlurarna erbjuder ett helt nytt sätt att träna till musik – via två fantastiska små öronproppar. De nya SoundSport Free-hörlurarna finns tillgängliga från den 7 februari.

- SoundSport Free är det närmaste idealet som aktiva människor kan komma – två tåliga öronproppar, fullproppade med teknik, sköna att bära, lättanvända och med ett fantastiskt ljud, säger Brian Maguire, ansvarig för Bose on-the-go-produkter.

SOUNDSPORT FREE HÖRLURAR

SoundSport Free-hörlurarna konstruerades för att balansera kraven mellan storlek, prestanda och stabilitet - i en helt trådlös design för träning.

Varje hörsnäcka väger bara 18 gram, inklusive StayHear®+-snäckan. Den lilla storleken mäter 2,5 x 3 x 3 cm (bredd x höjd x djup). Hörlurarna har ett nyutvecklat antennsystem för att upprätthålla en stark och tillförlitlig förbindelse mellan varandra och telefonen eller surfplattan som de är sammankopplade med. Oavsett om enheten finns 30 meter bort, ligger i fickan eller i träningsväskan eller är fäst på armen. Inkluderat i den tekniska lösningen är också ett miniatyriserat akustiskt paket, bland annat Bose digitala signalprocessor, en volymoptimerad equaliser samt ett uppladdningsbart litiumjonbatteri med upp till 5 timmar av kraftfullt och tydligt ljud.

SoundSport Free-hörlurarna är konstruerade för att klara intensiv, fokuserad träning. De använder StayHear® + sportsnäckor för att sitta säkert och bekvämt i örat under långa träningspass. De är vatten- och svettsäkra i IPX4-klass och byggda för en tuff användning året runt både inom- och utomhus. Och de gör det enkelt att använda din telefon och röststyrda assistent via en knapptryckning på höger hörsnäcka.

SoundSport Free är enkla att använda och känna igen med sin högglansiga design. Det tillhörande laddningsfodralet håller öronsnäckorna på plats magnetiskt och fungerar också som förvaring samt ger ytterligare två fulla laddningsperioder vilket ökar på batterilivslängden upp till 10 timmar. När de används visar den nya funktionen ”Find My Buds” i Bose Connect App, var hörlurarna senast befann sig så att de blir enkla att hitta.

TILLGÄNGLIGHET OCH UTFÖRANDEN

Soundsport Free hörlurar finns i tre färger: Triple Black, Midnight Blue med Yellow Citron och Orange med Midnight Blue. Soundsport Free kommer säljas i Bose-butiker, på Bose.se och via auktoriserade Bose-återförsäljare.

OM BOSE CORPORATION

Bose grundades 1964 av Dr. Amar G. Bose under hans tid som professor på Massachusetts Institute of Technology (MIT). Idag drivs företaget med ett och samma övergripande mål som när det startades, att genom långsiktig forskning och utveckling utveckla nya teknologier med verkliga användarfördelar. Bose står bakom en rad innovationer som har förändrat, förnyat och utvecklat produktkategorier inom ljud och andra olika områden. Bose produkter för hemmet, bilen, publika miljöer och de mobila lösningarna har i flera fall blivit förgrundsfigurer inom sin nisch.

Bose Corporation är privatägt. Företagets anda av innovation, passion för högsta kvalitet och dedikation för bästa möjliga upplevelse kan hittas runt om i världen, överallt där Bose gör affärer.

Pressmeddelande som PDF