BOSE PRESENTERAR SLEEPBUDS II

Bättre ljudmaskering, nytt innehåll för avslappning, nu med kliniskt beprövad teknik

22 september 2020 - Bose presenterar idag Sleepbuds™ II, nästa generation av Bose revolutionerande bärbara teknik för sömn, som nu är kliniskt bevisad att hjälpa människor att somna snabbare. Sleepbuds II har påvisbart bättre ljudmaskering än sin föregångare och introducerar nya innehållskategorier för att motverka det andra hindret för vila: oförmågan att koppla av. De kombinerar en ny akustisk och elektronisk design, ett nytt hölje som är lättare än en krona, med nya egenutvecklade öronsnäckor för en säker, supermjuk passform och över 35 gratis ljudspår - alla metodiskt producerade och testade. Resultatet är ett tekniskt genombrott: två små, extremt bekväma, helt trådlösa öronproppar som blockerar, döljer och täcker hörbara distraktioner från en högljudd partner, grannar, hundar och trafik - och minskar och ersätter mentala distraktioner från långa, aktiva dagar.

Bose Sleepbuds II kommer att finnas tillgänglig den 13 oktober för 2999 SEK och kan förbeställas från idag. De är inte aktivt brusreducerande hörlurar eller in-ear-hörlurar med en extra funktion, och de streamer inte musik eller låter dig ta och ringa samtal. De är i varje detalj optimerade för en enda sak - bättre sömn, hela natten, varje natt.

Bose Sleepbuds II använder framsteg i vår egenutvecklade ljudmaskeringsteknik eftersom maskering av ljud – inte reducering - är en bättre lösning för sömn, säger Steve Romine, chef för Bose Health Division. Du kan inte återskapa upplevelsen av sömn genom att kombinera in-earhörlurar med appar, spela din musik högre eller använda öronproppar och andra apparater - så miljontals människor lider fortfarande. Vi gav aldrig upp försöken att hjälpa dem, och det är därför vi är så glada över Sleepbuds II. De "tystar" mer av de lågfrekventa ljuden som återfinns bland de största hoten mot ett lugnt sovrum - som en snarkande partner, motorer på tomgång eller ljudet av fötter. Och med nya ljudspår för avslappning bidrar de också till sinnesro.

Användarstudie

I den första studien av sitt slag samarbetade Bose med University of Colorado Anschutz Medical Campus och UCHealth CARE Innovation Center, för att testa effekterna av Bose sömnteknologi – som kliniskt visade sig hjälpa människor att somna snabbare. Forskningen fann också att 100 procent av deltagarna bekräftade att Bose-ljudmaskering fungerade för att motverka de vanliga störningar som höll dem uppe eller väckte dem; 86 procent sa att produkten hjälpte dem att somna lättare; 76 procent sa att det hjälpte dem att sova; och 80 procent rapporterade en övergripande förbättring av sömnkvaliteten.

Nytt bibliotek för innehåll – Tystar rummet och skapar sinnesro

Bose Sleep-appen, som är gratis, används för styrning och uppdateringar. Med hjälp av den kan man ställa in ett larm, ändra volym och den har nu tre kategorier av innehåll - alla precist framtagna, konstruerade och blandade för att motverka det som håller dig sömnlös eller väcker dig. När störningen orsakas av oljud speglar 14 ljudmaskerande spår frekvensen av de nattliga störningarna och döljer dem under lugnande ljudskikt. När det orsakas av hur du mår finns nya avkopplingsalternativ nu tillgängliga: 15 naturmotiv hjälper till att lugna rusande tankar genom promenader längs landsväg, strandlinje, strandpromenad med mera; 10 avspänningsmotiv hjälper till att sänka stressnivån och spänningar till spår som Lift, Drift, Dream med flera.

Bättre - från ljudmaskering till öronsnäcka, Bluetooth till batteri, omvandlare till öronclips

Bose Sleepbuds II omfattar framsteg inom bullerhantering, akustik, psykoakustik och elektronisk miniatyrisering. Varje öronsnäcka är bara en dryg halv centimeter djup - ungefär samma storlek som ett pennsuddgummi - för att dramatiskt minska irriterande kontakt när huvudet vilar på kudden, även när du ligger på sidan. En ny anti-friktionsbeläggning täcker varje hölje för att förhindra att det "gnisslar" mot tyget, och en ny etsad antenn ger en mer tillförlitlig telefon- och surfplattanslutning via Bluetooth med låg energiförbrukning. Inuti finns ett nytt NiMH-batteri (Nickel-metall Hydrid) med 10 timmars batteritid, och ett nytt minimalt mikrokort lagrar upp till 10 filer från Sleep-appens bibliotek. Dess ljudmaskerande spår matchas med en ny förstärkare och omvandlare för att "täcka och ersätta" fler oönskade ljud än någonsin tidigare - medan en ny tryckutjämningsdesign och mjuka silikonspetsar "blockerar" än mer från att nå in i örat. De tre inkluderade storlekarna på öronclips är annorlunda än de som normalt används i vaket tillstånd. Dess material, form och design är helt optimerade för att hålla sig på plats en hel natt med lugn, smärtfri vila.

Nytt laddningsfodral, lika kompatibelt och IPX4-klassat

Sleepbuds II levereras med ett förbättrat anodiserat aluminiumfodral som stabiliserar varje hörlur medan de lagras och laddas och ger upp till ytterligare 30 timmars batteritid. För enkelhets skull är de lika kompatibla med iOS- som Android-enheter. De är svett- och vattentåliga med en IPX4-klassning, vilket gör de hållbara.

Om Bose Corporation